Fericire

(Desigur, nimic nou sub soare, dar unele lucruri trebuie amintite in permanenta. )

„Fericire: te-ai gandit cate lacrimi a facut sa curga acest oribil cuvant? Fara el, am dormi mai linistiti si am trai in largul nostru.”(Flaubert)

Citeam mai demult „Autobiografie” a lui J. S. Mill si mi-a ramas in minte un citat, in care cred cu tarie: „Intreaba-te daca esti fericit si vei inceta sa mai fii.”

Asteptam… si-asteptam tot timpul sa se intample cine stie ce minuni ca sa putem „atinge fericirea”… – „sa imi iau o casa”, „sa il vad”, „sa castig la lotto”, „sa imi iau licenta cu 10”, „sa ajung la Kings on ice😆 „… lucruri pe care, dupa ce le ai, le dai repede la o parte, in cautare de alte dorinte, parca tot nu esti fericit… nu pe deplin, nu asa cum crezi tu ca se poate sa fii fericit! Nu cum e colega/colegul tau care pare sa le aiba pe toate.

Nu trebuie sa ti se indeplineasca toate dorintele pentru a fi fericit. Nu te intreba ce-ti lipseste atunci cand traiesti o bucurie, bucura-te de ce ai atunci si atat. Altfel, ajungi sa nu te mai bucuri de nimic.

Nu compara fericirea ta cu a altora, poate par mai fericiti decat sunt. Se spune bine ca nu suntem niciodata atat de nefericiti pe cat credem, nici atat de fericiti pe cat am spera sa fim.

„Fericirea seamana cu cravatele: fiecare isi alege culoarea acesteia.”

Alege-ti culoarea in fiecare zi. Mici bucurii, nimicuri care-ti aduc zambetul pe buze la sfarsitul zilei. Nu mai intoarce pe toate partile tot ce a mers rau astazi, aminteste-ti ce a mers bine.

Provocare: Timp de o saptamana, scrie in fiecare zi 5 lucruri pentru care esti recunoscator in ziua respectiva. Nimicuri de astea de care vorbeam.  O varianta proprie a melodiei „Fericire” de la Vama Veche pe zi. (It’s ok if it won’t rhyme😆 )

„Fericire-i cand puiul de om
Vrea in brate si moare de somn,
Fericire-i cand frunzele cad
La un picnic in parc.”

O saptamana de privit lucrurile cu optimism. Poate devine obisnuinta si va fi mai mult de o saptamana😛

7 thoughts on “Fericire

  1. hmmmm… cred ca e valabil pentru toata saptamana ce o sa spun eu acum: a fost ca la nebuni la servici in ultimele zile, insa e atat de placut sa vin acasa, sa dau drumul la laptop si sa imi gasesc imbulzeala de comentarii si glume si tot felul pe blog… e portia mea de prajitura care ma face sa zambesc zilele astea🙂

    • Sa stii ca si mie imi aduce bucurie blogul… chiar de l-am facut asa intr-o doara, am gasit lume buna aici si imi place tot mai tare🙂 Sper sa ne „citim” cat mai mult… si sa revina la normal lucrurile la servici la tine😀

  2. Vama Vecheeee 8-> nu puteam sa nu observ…wai, Loryloo, daca ai stii cat de mult ma obseda Vama intr’o perioada…acum mi-a mai trecut, dar citesc cu regularitate blogul lui Tudor Chirila😀 Stiu ca le stii, dar trebuie sa fac asta:

    Asta e melodie de vara…8-> „Sanul meu e fericit…priveste!” 8->

    Si asta de mai jos e „Fericire”, pt cei care nu stiu sau pt cei care vor s-o asculte integral pe blogul tau :”> :

  3. Si eu citesc blogul lui Chirila… de fapt, e primul blog pe care l-am citit integral, primul care m-a tinut treaza o noapte intreaga :))
    Iar din melodii, cea mai mare obsesie a fost pt Bed for love :-<

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

