Nu-mă-uita

Hai că s-a dus şi ziua asta. Toţi cei Anti Valentine’s Day au scăpat de inimioare la tot pasul, de roşu şi roz oriunde te uiţi, de toate pluşăraiele care mai de care mai „iubăreţe” şi mai „vorbitoare”.

Apropo de ce zicea Choco de inima roşie mare şi hidoasa, i love you-oasă, mare dreptate. Am trecut pe la Kaufland (eu după mancare, ca tot omul, nu parfumuri la reducere pentru iubiii), rafturi aproape goale… o singură inimă simplă rămasă pe un raft, alte două săgetate şi declaratoare de dragoste nebună pe altul. I-au atras mai mult cele simple se pare. Păi ce să-i mai şi declare dom’le? Nu-i de ajuns că-i da inima ei / lui „4ever!!„?

Eu n-am cumpărat inimioare, eu am cumpărat flori. Pentru mine. Seminţe de fapt. Şi abia aştept să vi le arăt şi când o să înflorească.

Am citit mai multe legende despre floarea nu-ma-uita. Mi-a plăcut asta :

<< Mulţumit de frumuseţile împrăştiate pe pământ, de mâna sa puternică şi creatoare, Dumnezeu se plimba uitându-se la toate, cu o înduioşare părintească. Toate mulţumite, se plecau inaintea Sa şi ziceau: „Doamne, cu toate ne-ai înzestrat. Dă-ne şi nouă nume, precum ai dat primului om şi soţiei sale. „Fie după cum cereţi. ” Si pe rând fiecare primi numele ce Creatorul îi dete şi toate vesele, se chemau între ele şi-şi răspundeau, iar Dumnezeu îşi urmă înainte plimbarea.

În mijlocul acestor cugete, Dumnezeu se opri, auzind un glas de durere şi plângere, ridicându-se spre el: „Cine plânge? Cine este nedreptăţit în mijlocul dreptăţii şi iubirii?” şi plecându-şi Dumnezeu privirea, zări înaintea lui o mica şi neînsemnată floare albastră.”De ce plângi? Spune, căci lacrimi nu voi decât in ochiul celor ce vor greşi şi mă vor uita. „Doamne, uitată am fost de tine.Toate au nume, numai eu singură n-am primit pe al meu. ”

„Ei bine, te vei numi Nu-mă-uita. Tu vei servi celor ce se vor iubi şi nu se vor uita.”

Şi floarea surâdea şi micul ochi albastru mulţumea şi se închina lui Dumnezeu, care plecă mai departe zicând: “Va veni un timp, când mâna omenească nici te va mai sădi, nici te va mai culege şi oamenii te vor călca în picioare, precum vor călca peste inimile lor, fără a-şi mai aduce aminte că ceea ce odată s-a iubit nu trebuie a se uita şi ura va ţine loc mare în viaţa omului şi mă vor uita şi pe mine, precum te-am uitat eu pe tine, căci omul va fi cel dintâi, care va aduce pe pământ ura, crima şi uitarea şi capăt la toate va fi moartea.” >>

Nu lăsaţi uitarea să vă fie „lege a firii”. Indiferent că e cel/cea care v-a facut să nu suportaţi ziua asta (obişnuită de altfel) de 14 februarie, că e cel care nu şi-a amintit să sune de ziua de naştere, că e un prieten/o prietenă care v-a dezamăgit în nu ştiu ce privinţă, oricine. Nietzsche spune că uitarea şi mersul mai departe sunt cea mai bună înţelepciune. Eu cred că doar mersul mai departe e înţelepciune, uitarea e doar laşitate.

Hai că de la nişte floricele mă apuc să îi aduc obiecţii lui Nietzsche de acum :D  Încă nu m-am odihnit cum trebuie după examen, asta trebuie să fie :-„

Ca să nu mă uiti ai nopţile de argint

O să ningă în părul tau iarna sufletului meu

Ca să nu mă uiţi eu ţi-am lăsat un vis

Din amintirea zilelor când ajungeam până la nori.

26 thoughts on “Nu-mă-uita

  1. eu sunt albastrea in zodiacul floral…🙂 si acasa la Dorna cresc singure in curte, nu trebuie sa le planteze cineva…. sunt mai peste tot prin iarba🙂

    ALBASTREAUA
    persoanele nãscute în zilele de: 4, 13, 22, 31

    Caracter si destin: Cea mai de seamã trãsãturã a acestui semn este fidelitatea – si persoanele care vã cunosc, indiferent de natura
    raporturilor întretinute, pot confirma acest lucru. Poate cã aceastã calitate este o prelungire a marii nevoi de stabilitate pe care o aveti în permanentã si care vã împiedicã sã vã aventurati în actiuni nesãbuite. Ceea ce vã place foarte mult si vã procurã tocmai acel sentiment de care era vorba mai sus este ordinea, având acest simt într-atât de dezvoltat încât începeti de multe ori sã organizati si experientele celorlalti. Punctele dumneavoastrã de vedere sunt în general juste, dar ar trebui mai mult tact uneori când vi le impuneti. Veti reusi sã vã asigurati o viatã armonioasã doar prin abandonarea unei anume rigiditãti ce vã caracterizeazã si dând dovadã de mai multã întelegere fatã de ceilalti.
    Dragostea: Atunci când credeti cã ati gãsit persoana ce corespunde cel mai bine idealului propriu, ea se va bucura de o netãrmuitã loialitate din parte dumneavoastrã si va putea fi sigurã ca gelozia e fãrã sens într-o astfel de relatie. A ajunge pânã aici este însã destul de greu, deoarece aveti o mare dificultate în a vã exprima clar simtãmintele si acest lucru vã va aduce multe amãrãciuni si tristeti.
    Trãsãtura definitorie: Fidelitatea.
    Compatibilitate cu:Albãstreaua, margareta, bujorul, macul.
    Numere norocoase: 1, 7, 16, 19, 20, 25, 29.
    Zile favorabile: Sâmbãtã, duminicã, luni.
    Albãstreaua asimilatã si cu floarea de nu-mã-uita, exprimã cum nu se poate mai bine aceastã constantã care-l caracterizeazã cel mai bine pe nativul semnului, anume consecventa în sentimente si în atasamentele fatã de alte persoane. Întotdeauna albastrul ne va evoca o fire profundã si sensibilã, ce nu ni se va sterge curând din memorie.

    • Ok, nu-i nimic🙂 Dar trb sa te si descarci cateodata, mai cu subinteles, mai cu o scapare… Si eu, vreau, nu vreau, tot mai las „urme” pe aici🙂 >:D<

  2. Am mare incredere in zodiac, puterea astrelor si chestii din astea…🙂
    Sau nu…
    Vad ca in general fetele sunt mai mult cu nebuniile astea.
    Nu ma uita, poate ca doare […] – Iris.🙂

    • Le citesc de curiozitate descrierile astea pentru zodii. Cele facute pe fiecare zodie in parte, si nu pe ziua de nastere, se potrivesc foarte bine. Si le nimeresc si la comptabilitatea dintre zodii.
      Zodiacul pe fiecare zi, preziceri pe luna, pe an, nu ma intereseaza neam, oricum spune numai tampenii.

      Da, asta e melodia🙂

  3. Anti ce?!
    Exact.

    Ma bucur sa aflu azi ca iti plac muntele, florile, cumperi seminte de flori si nu sarbatoresti sarbatorile altora (repetitie intentionata, de data asta).
    A si sustii Umbrela Verde! Bv! Bv! Bv!

  4. Frumoase forile.

    Eu am in casa o floare de colt. E intr-un colt si o ud mereu. Nu stiu cum a crescut, dar e de bine zic eu.

  5. Mie mi-a placut mult povestioara 8-.> sa stii ca ti-ai facut cel mai frumos cadou de Valentine’s Day🙂
    P.S: eu mi’s nascuta pe 12 noiembrie si Rox m-a facut curioasa, asa ca voi arunca si eu un ochi pe zodiacul ala floral😀

  6. Am revenit : si pot spune ca la mine NU se potriveste in proportie de 98%😆 mai precis, singura chestie cu care m-au nimerit este ca par mai fragila dar de fapt nu sunt chiar asha :”> Ah da, sunt..Papucul-Doamnei :> v-am zis eu ca sunt o domnishioara, peste cativa ani ajung si doamna si o sa-mi tzin sotzul sub papuc!😆 [ doamne fereshte! ]

    • Tot Papucul-Doamnei imi arata si mie. Dar nu-mi place😀
      Nici floarea, nici descrierea. Nu puteau sa ma puna si pe mine o lacramioara, un ghiocel, un toporas, o albastrea, o lalea?

    • Daniel, nici nu ma gandesc sa’l tzin sub papuc!😀 Imi place sa’mi respect prietenul, dar si el trebuie sa stie cum sa se faca respectat in fatza mea😀
      Loryloo, nici mie nu-mi place floarea aia😦 as fi vrut sa fiu iris sau ceva de genul…sau o planta roshie, carnivora >:)😆

    • bre, la mine merge bin ishor… nude minune, dar merge… acu le potrivim si noi dupa ureche…🙂 oricum, mai mult de zodie, ascendent si corespondent in zodiacul chinezesc…. (adica pesti, ascendent in berbec :)) si mistret de apa- dupa cum ziceam…sunt porc :))) ) nu trec…restul sunt povesti (nu ca astea or fi altceva…doar ca…sunt oleaca mai exacte🙂 )

    • Pe marginea terasei, de jur imprejur, o sa fie ca un fel de brau, din mai multe tipuri de flori🙂. Aveam niste pliculete luate de mai inainte, dar ieri nu m-am putut abtine cand am vazut iarasi o „mare” de pliculete cu seminte de tot felul.

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

