Evgeni Plushenko, primul dupa programul scurt

( Scriu subiectiv, pt o prezentare obiectiva sunt site-uri de stiri cat cuprinde.)

Vancouver 2010, patinaj artistic, proba masculina, program liber =  nebuniee. Asta o sa fie!

Ce poti sa spui altceva la clasamentul asta de la programul scurt?

1. Russian Federation PLUSHENKO Evgeni 90.85
2. United States LYSACEK Evan 90.30
3. Japan TAKAHASHI Daisuke 90.25
4. Japan ODA Nobunari 84.85
5. Switzerland LAMBIEL Stephane 84.63
6. United States WEIR Johnny 82.10
7. Canada CHAN Patrick 81.12
8. Japan KOZUKA Takahiko 79.59
9. Czech Republic BREZINA Michal 78.80
10. Kazakhstan TEN Denis 76.24
11. France AMODIO Florent 75.35
12. Belgium van der PERREN Kevin 72.90
13. Russian Federation BORODULIN Artem 72.24
14. Italy CONTESTI Samuel 70.60
15. United States ABBOTT Jeremy 69.40
16. Spain FERNANDEZ Javier 68.69
17. Germany LINDEMANN Stefan 68.50
18. France JOUBERT Brian 68.00
19. Czech Republic VERNER Tomas 65.32
20. Italy BACCHINI Paolo 64.42
21. Ukraine KOVALEVSKI Anton 63.81
22. Sweden SCHULTHEISS Adrian 63.13
23. Austria PFEIFER Viktor 60.88
24. Canada CHIPEUR Vaughn 57.22

Pentru inceput, Zoli Kelemen nu s-a calificat pentru programul liber, a terminat penultimul la scurt, dar a lasat aceeasi impresie placuta publicului ca si la europene. A facut programul Amelie + Balada lui Lassaria, primind teribil de multe aplauze atat in timpul programului, cat si la final. Pana la urma, asta e poate mai important. Cat priveste greselile la tehnic… „asta e”, concluzia lui, a antrenorului si a noastra😀 Am auzit vorbindu-se romaneste la Vancouver? Am auzit, restul nu mai conteaza.

Evgeni… a patinat, a castigat la scurt… a impresionat…?  Nu stiu, n-am vrut sa-i dau dreptate prezentatorului, totusi poate ar trebui: „nu vine cu nimic nou, e acelasi Evgeni pe care il stim”… Insa peste replica „el castiga doar pe greselile adversarilor” nu pot sa trec! Poti sa zici asta doar de nu l-ai vazut decat pe banca pe Plushenko. Aproape perfect la tehnic, a facut combinatia cvadruplu + triplu ( 10 plusuri aici, cei mai multi nu s-au riscat), iar la artistic…  tu-i partea mamii ei de artistica, ca te iau astia urat Evgeni!😦Contesti

Samuel Contesti, programul cu salopeta, numai ca acum a fost programul cu salopeta si cazatura. Melodie – Wish me well. Eu ii urez, da’ de nu intra in primii 10 la olimpice, sa vezi ce de „binee” ii urez pe urma… !!  Eu stiu ca poate mai mult  decat 14-le de la programul scurt.

Canadianul Patrick Chan, un tango frumusel, combinatie de 2 triple, putin impiedicat la pasi, dar i-a mers de un loc 7. Bafta? Oh da.

Johnny Weir… gay sau nu, nu stiu😀 Dar bun la patinaj, stiu. Melodie „I love you, I hate you”… asta am facut si eu, mi-a placut programul lui, atat dpdv tehnic, cat si artistic, m-a enervat rozul de la costum… mi-a placut ca a multumit antrenoarei in rusa, el american fiind, m-a amuzat ca se bâţâia pe ritmurile Poker face in timp ce astepta notele😆 Per ansamblu, mi-a placut si abia astept sa-l vad la liber.

Spui Kevin van der Perren, spui schelet… costumul cu schelet… Mai, da-i poarta noroc probabil, atat de incantat ce-a fost de prestatia lui de mama mama… si a patinat bine pe  Night on bald mountain. Triplu axel, combinatia triplu flip-triplu tulup (important a se preciza la cat de multi au gresit sariturile) si-un loc 12 neasteptat.  De-ar face la fel de bine si la liber…

Tomas Verner, in loc de cvadruplu, un dublu tulup, cazatura la axel… aerian cu totul. Locul 19 pentru un campion european.

Evan Lysecek… e omul negru, la propriu si la figurat. N-a facut el cvadrupla, dar chiar si-asa e fantastic de aproape de Evgeni, la doar 55 zecimi. Si a plans de bucurie pe banca… I had to say it!!!😀


Jeremy Abbott a dezamagit teribil pe muzica lui Beatles, A day in the life.  A avut probleme la tripu axel si triplu lutz. Cu o fata de copil, a mimat un „sorry” pe banca, pentru public, pentru antrenoare. „Am încercat să înţeleg de ce s-a întâmplat acum. De ce azi, de ce acum. Mă doare sufletul. M-am antrenat aşa de bine şi anul trecut nu am patinat niciodată atât de rău. Sunt foarte dezamăgit.” We believe you!

Nedreptatit, frumuselul Michal Brezina, doar pe locul 9😦 . Program frumos, Puttin on the Ritz, sarituri reusite, si axelul si combinatia de triple, interpretare buna… Ar fi meritat mai mult, zic eu, chiar si el a plecat foarte iritat de pe banca. Sper sa nu aiba emotii la programul liber, are multe de aratat.

Nu am vazut si mi-e tare ciuda, o sa caut pe youtube – poate am sanse: Stephane Lambiel, Brian Joubert care se pare ca a ratat in ultimul stil, cum sa pici mai pe 18?!!!, cel putin s-a riscat cu cvadrupla, nu ca altii care au fost prea fricosi, si pe japonezi – doar din curiozitate pe cei 2, nu-i simpatizez nicicum.

Ma bucur tare mult de locul obtinut de Stephane, numai sa nu faca vreo trasnaie la liber, ca tare mi-e sa nu piarda doar din cauza emotiilor, imi pare rau de Brian, care, desi antipatic cateodata, e mult mai bun de atat…

… Si as complota un atentat impotriva lui Evgeni cand vine in aprilie daca pierde in fata lui Takahashi sau Lysacek doar din cauza interpretarii!!

( Mai multe poze, clasament complet)

3 thoughts on “Evgeni Plushenko, primul dupa programul scurt

  1. Plushenko e de neoprit! Nu reuseste nimeni sa il bata… Vad un kazac in primii 10, romanasii nostri unde sunt?

    • Il avem numai pe Zoli la patinaj acum la olimpice si el a iesit pe locul 29, penultimul. In lista de sus sunt trecuti doar cei 24 care s-au calificat pentru programul liber.

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

