Zambetul de dimineata

… se datoreaza minunii din gradina 🙂 Mi-era dor de primavara la tara.

O chestie curioasa pe care am citit-o zilele trecute pe net despre ghiocel este ca in Anglia este considerat drept o floare a mortii. De ce?

Pentru ca intr-o legenda specifica acestei tari, o tanara pe nume Kerma si-a gasit iubitul mort si a asezat pe rana lui o floare de ghiocel. Iubitul sau nu a revenit la viata, precum sperase, insa trupul sau s-a transformat intr-un palc de ghiocei.

Ciudat cum pot crede unii ca daca oferi un ghiocel cuiva inseamna ca ii doresti moartea… dar… fiecare cu obiceiurile si legendele lor.

Slava Domnului ca ale noastre legende privesc cu ochi buni frumusetea asta mica 🙂

19 gânduri despre „Zambetul de dimineata

  1. Deci daca plec afara trebuie sa fiu atent cui ii ofer ghiocei, ca poate in loc de „multumesc! nu trebuia…” ma aleg cu o crosa infipta in… 🙂

  2. la Bucuresti clar nu am unde sa vad ghiocei crescuti in vreo gradina…dar imi aduc aminte cu placere de cei de la Dorna…era o casa mai demult care avea in gradina pliiiiiin de giocei de aia batuti! cu marginile putin galbene si mai bolfosi asa si petale in zig zag… 🙂

    • Sincer, nu-mi amintesc sa fi vazut asa cum ii descrii tu pe cei din Dorna, pot numai sa-mi imaginez ce frumoasa trebuie sa fie o gradina plina de ghiocei 🙂

  3. Eu i-am luat deja lu’ mami 2 buchetzele de ghiocei, chiar daca nu a venit nici 1 martie si nici 8 :d n-am putut sa ma abtzin, imi plac prea mult…cateodata regret ca nu stau la casa, unde aveam ditamai gradina cu flori :- 8->

  4. Pingback: Martisor… « Michaelas Blog

  5. N-am auzit de legenda asta,dar pare stranie, intr-adevar.
    insa avand in vedere ca pana si culoarea care simbolizeaza moartea este albul, in alte parti … suntem atat de diferiti …

  6. Pingback: 8 Martie! « Michaelas Blog

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

