Principii

Zilele trecute am primit iarasi tema, acum de la Klausen… Nu am uitat de ea intre timp, nu de asta postez abia acum, doar ca ultimele zile n-au fost asta grozave si am vrut sa ma ocup cum trebuie de ea, atunci cand o sa am dispozitia necesara…  Imi tin mereu cuvantul, asa ca iata-mi cele 10 principii:

1. Nu iti insela niciodata familia, indiferent ca este vorba de familia restransa, parinti, frati, sau de ceea extinsa – matusi, bunici etc.

Eu nu as face niciodata surorii mele ceea ce matusele si unchii mei au facut mamei. Stiu ca nici mama nu ar face niciodata ce i-a/ne-a facut bunica mea. Asta nu detaliez, nu e cazul. Dar e lege, nu concep sa ne facem rau unul altuia in familie, sunt indeajuns de multi oameni rai, acasa trebuie sa gasesti sprijinul, nu un dusman in plus.

2. Asuma-ti responsabilitatea pentru actiunile tale.

Nu dau vina pe altcineva pentru o greseala de-a mea. Ar fi, poate, cea mai usoara cale, dar nu cele mai usoare ne ajuta intotdeauna in viata.

3. If you don’t stand for something, you might fall for anything.

Ma revolt atunci cand este vorba de familie, prieteni, dreptate, iubire, de lucruri in care cred, indiferent pe cine trebuie sa infrunt. Pe cand eram mica, m-am batut cu un coleg pentru ca se luase de prietena mea cea mai buna 😀 S-a lasat cu ceas spart – al meu, cu obraji umflati – ai lui, cu prietena mea in siguranta. Pe cand eram ceva mai mare, m-am contrazis cu una din profesoare, pe tema copiii de la tara – copiii de la oras, profesoara care avea o problema clara cu cei de la tara si o alta si mai grava pt moldoveni, in special ieseni.  Concret, ideile ei erau ceva de genul ca iesenii sunt nesimtiti, nespalati si alte cele, Iasiul era considerat unul din cele mai nenorocite judete, iar cei de la tara sunt prosti, ca ajung la liceele bune pe baza mediei umflate de profesorii de la tara carora le-au dus zburatoarele din curte, ca ocupa locurile altor copii superdotati de la oras 8-| (desi, atunci, la calcularea mediei de admitere se lua in considerare atat media generala V-VIII, cat si media de la capacitate). Eu sunt nascuta in Iasi, m-am mutat in Gl pe la 4 ani, am crescut la tara, am facut generala la tara. Eram vizata de doua ori, la toate apropourile ei. Eram unul din elevii cu note mari la obiectul dansei, cu medii de 9 si 10. Asa ca, desi nu sunt genul care sa caute conflicte, care sa se certe, mi-am sustinut punctul de vedere sus si tare, desi ii stiam foarte bine pozitia si cauta sa ma convinga pe toate partile ca e cum spune ea. A fost momentul meu de maxima indrazneala din liceu. Nu i-am fost foarte draga dupa, cred, m-a rezolvat cu o nota mai tarziu pe care nu o meritam, dar nu mi-a parut rau nici un moment ca nu am lasat capul plecat atunci. Pt ca intotdeauna am crezut in « copiii de la tara ». Doua cazuri sunt de ajuns, cred ca m-am facut inteleasa 😀

4. Nu pune etichete oamenilor.

Eu nu pun, nu-mi place nici cand o fac altii, in functie de cercul de prieteni, de muzica ascultata, de locurile frecventate, de rudele pe care le are, de locul de provenienta (cum e cazul de care spuneam mai devreme), de imbracaminte, de sportul pe care il practica/ il urmareste ( a se vedea problema patinajului), de scoala urmata si orice alta chestie stupida de care se leaga, de regula, unele persoane.

5. Nu minti. Oricum, la un moment dat, tot te dai de gol – stii cum se spune, minciuna are picioare scurte. Pentru ce sa tii minte n stupizenii pe care le debitezi de fiecare data in nu stiu ce situatie, cand ai putea pur si simplu sa spui adevarul ?

Nu e om pe lumea asta sa nu fi mintit vreodata, nu ma dau nici eu sfanta acum, ca nu-s… mi se par acceptabile in cazul in care ar face mai bine cuiva, dar si atunci e destul de discutabil, asa ca de preferabil, pe cat posibil, sa nu.

6. Nu iti insela prietenul/prietena.

Nu as face-o niciodata, in primul rand pentru mine. Pentru ca mi-as bate joc de mine mai intai si apoi de persoana iubita. Nu, nici pentru razbunare, nici din curiozitate, nici pt a-i demonstra ceva. Nu sunt de acord in nici un moment al relatiei cu asta, indiferent ca e mai la inceput, cat inca nu sunt sentimente atat de profunde, dar mai ales mai tarziu. Nu cred in inselatul doar cu fizicul. Atat timp cat te uiti in alta parte, inseamna ca esti in cautare de ceva ce nu gasesti la celalalt si atunci de ce sa mai stai in relatia respectiva ?

7. Banii nu sunt mai importanti decat oamenii.

N-am sa fac rau nimanui vreodata, n-am sa calc pe nimeni in picioare doar pentru castigul meu financiar, pt o vila cu piscina si un bmw la poarta. Eu nu traiesc pentru bani.

8. Tine-ti cuvantul. Incerc intotdeauna sa ma tin de ceea ce spun. In rarele cazuri in care nu s-a intamplat asa, atunci sigur nu a tinut de mine indeplinirea acelui lucru.

9. Nu spune cuvinte fara sa le stii rostul, nu spune ceva doar ca sa spui, nu spune ceva fara sa simti, nu spune fara sa gandesti.

” Cuvintele sunt false, cuvintele ucid”, asa spune Rilke. Si sunt atatea cuvinte care dor, atatea persoane care „cunosc atat de bine toate cuvintele care ucid”, cum spun cei de la Taxi intr-o melodie. Eu sunt foarte atenta la detalii si ma complic cautand intelesuri in orice cuvant razlet, in orice tonalitate. In plus, sunt la drept, unde fac o diferenta majora, cand e vorba de lege, prezenta sau lipsa unui „si”, orice virgula pusa inainte sau dupa cutare cuvant. Asa ca nu dau liber cuvintelor sa plece orisicum, nu sunt neglijenta, ca apoi sa trebuiasca sa ma explic in zece feluri ca „nu asta am vrut sa spun”, ” de fapt era asa”, bla bla bla.

Iar apropo de simtit, nu spun cuvinte mari oricui. N-am sa spun „te iubesc” decat din toata inima. Nu spun „mi-e dor” decat daca intr-adevar mi-a fost, nu dau sperante false nimanui, nu ma joc, folosindu-ma de cuvinte, cu nimeni.

10. Nu rade de visele nimanui. Fiecare isi gaseste bucuria in lucruri diferite, unele marete, altele mai mici, poate, in opinia unora. Nu as putea sa imi bat joc de aspiratiile cuiva, indiferent de cat sunt sau nu realiste, de cat de fara sens mi-ar parea. Atat timp cat l-ar face fericit, e dreptul fiecaruia sa viseze la orice.

Probabil ca dupa ce postez, imi voi mai aminti si de altele mai importante pe care am omis sa le trec… dar pentru tema, sunt de ajuns 10. Restul, e important ca exista.

Cine vrea, poate lua leapsa 🙂 E un exercitiu bun.

29 de gânduri despre „Principii

  1. Corect, familia trebuie sa fie intotdeauna pe primul plan.
    E adevarat ca nu trebuie sa cataloghezi o persoana ca fiind intr-un fel sau altul doar pentru ca provine din mediul rural. Cunosc multe persoane de la tara care au venit sa faca scoala in oras si nu toti sunt „umflati” de profi. Spre exemplu, am un prieten care a crescut la tara si apoi a venit la oras pentru a urma gimnaziul si liceul si a avut mereu niste rezultate excelente. Acum e la Poli la Automatica! Asta ca sa dau un exemplu.
    In schimb cunosc si persoane de la tara care la admitere la liceu mi-au luat fata cu niste medii ametitoare si despre care gandeam ca sunt toba de carte, cum se zice si mai apoi am vazut ca nu ala le era nivelul adevarat. Adi poate sa imi confirme.
    Subiectul asta practic e o ramura a „etichetarii” pana la urma. Nu poti spune cu precizie ceva despre o persoana doar dupa ce alfi care ii este mediul de provenienta, credinta, culoarea pielii sau preferintele din orice domeniu.

    • De acord cu tine. Nu spun ca cei de la tara sunt fantastici toti sau ca toti isi meritau mediile. E la fel ca pe oriunde, unii si le merita, altii nu. Doar ca sunt destui care nu fac distinctia asta, ca si profesoara de care vorbeam, si spun ca toate scolile din mediul rural le umfla intentionat mediile tuturor ca sa se mandreasca si ei cu elevi la licee bune. Or fi si cazuri de astea, n-am de unde sti.
      Dar stiu ce carte s-a facut in scoala in care am invatat eu si stiu ca am avut profesori extraordinari, bine instruiti, corecti si, in acelasi timp, oameni cu suflet mare, care din contra, ajutau ei, daca era cazul, nu asteptau zburatoare si alte oratanii.

  2. Imi place mult ceea cu visele…cine nu are vise nu are mai nimic…cat despre cuvinte…hm….chiar pot ucide, adevarat!

  3. Stii ca eu iti citesc post’urile pana la ultimul cuvant, asta pentru ca probabil si eu am mai grija la ce se spune si la ce spun 🙂
    1.Familia n-o dau pe nimic, chiar daca ai mei au partile lor proaste…nu ne alegem parintii si nici nu trebuie sa-i judecam la fiecare pas ( cu toate ca la un moment dat o vom face), pentru ca va veni o vreme cand le vom simti lipsa ingrozitor…
    2. E un principiu rar intalnit pe la noi… de obicei e mai usor de dat vina pe capra vecinului 🙂
    3.Pledezi foarte bine, ai toate shansele sa ajungi un avocat de succes 🙂 si pentru ca si eu ma agit din anumite chestii la care tzin foarte mult, tot ce e posibil sa te caut candva ca sa ma reprezinti si pe mine pe la vreun proces 😆
    4.Eu fac asta cateodata… nu pot sa nu etichetez drept „proasta” o persoana care prin limbaj si gandire chiar imi demonstreaza ca e.Dar cu restul nu am nici eu treaba; in ciuda proveninentei & stuff, unii s-ar putea sa te surprinda 🙂
    5.Poate da, poate nu…eu merg pe ideea ca daca tot mintzi, macar fa’o cu cap si atunci cand trebuie!

  4. Si partea a doua:
    6.De acord total. „Love me or leave me, but never deceive me!” 🙂
    7.De 2 ori si mai de acord! Nu o data am tzinut la baietzi intesatzi de bani, care ar fi facut orice pentru cateva sute de euro in buzunar. Am incercat sa ii inteleg, sa ii ajut, sa fiu langa ei; n-am putut. Oamenii care iubesc prea mult banii sunt suspectati de faptul ca ar face orice pentru ei…Poate din cauza anumitor persoane am ajuns sa am momente in care nu mai vreau efectiv sa aud de bani sau de lucruri materiale…
    8.Si eu mi’s parolista de cele mai multe, exceptand intalnirile cu fetele cand intarzii mereu vreo 10 minute :”>
    9.Lumea incepe prin cuvant…si se termina la fel. Pacat…multi nu’si dau seama ce scot pe gura… in cazurile astea, poate e mai bine ca unele lucruri sa ramana nespuse!
    10.Sperantza moare ultima, vorba aia 🙂 si daca nici vise nu mai avem, atunci chiar ca nu mai avem nimic!

      • Nu am primit mailul nici acum… sunt acasa si pot folosit torrentele. Si asa am gasit-o in OTH sezonul 5, desi nu urmaresc. 😀

      • Eu le iau din Smallville, dar am unele probleme cateodata cu descoperirea melodiilor…
        Missy Higgins – Where I stood vad ca a fost folosita si in OTH si in Smallville si cred ca mai sunt si altele comune. 🙂

      • Da, Where i stood este si in Oth.
        Eu am observat comune si la Oth-Grey’s Anatomy. S-a intamplat cred si cu Vampire diaries. Toate cele 3 aleg bine muzica.
        Smalville nu am urmarit.

        • Sunt melodii „grave” si in Smallville, dar multe au alta tenta… mai mult rock, de obicei: Dishwalla – Collide, Apocalyptica feat. Adam Gontier – I don’t care etc.
          Si in Vampire Diaries sunt melodii bune. La fel, mi-au placut si cele din Jericho si ar mai fi si altele. 😀

  5. Oare cate o leapsa ca si aceasta ne motiveaza in a ne analiza principiile?
    Este un motiv de bucurie sa le impartasim prietenilor ceea ce consideram noi ca este important in viata noastra?

    • Nu vad de ce ar fi unul de tristete. Nu spun ceva ce nu e de spus, spun despre mine, lucruri care ma caracterizeaza. Nu sunt lucruri cu care mi-e rusine. Atat timp cat sunt importante in viata mea, imi place sa impartasesc ganduri ce tin de aspectele astea. De nu voiam sa imi expun diferite sentimente, conceptii, principii aici, nu-mi faceam blog si in general, cei care nu doresc sa se expuna prea mult, nu scriu deloc sau scriu despre orice altceva decat despre viata lor personala. Eu nu asta vreau sa fac aici 🙂
      Si da, leapsa cred ca e un exercitiu bun, sa iti faci timp pt tine si sa te analizezi, fie ca o faci doar pt tine, fie ca o faci pe blog. De asta nici nu am specificat nume cui o trimit mai departe.

  6. multumesc pentru efort 🙂
    ai principii puternice, si iti doresc sa le poti respecta intotdeauna … Este foarte greu, viata este, in genera,l un RPG in care de multe ori esi pus in situatia de a face compromisuri, pentru care, uneori, te detesti … Dar este important sa iti cunosti prioritatile. Multumesc, inca o data 🙂

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

