O carte, un film, o muzica…

Scurt si la obiect, de la Night On.

1) Care a fost ultima carte pe care ai citit-o?

High Fidelity a lui Nick Hornby. Vazusem filmul cu ceva ani in urma, nu mai stiam mare lucru legat de personaje, dar tineam minte foarte bine un citat despre muzica care imi placuse tare mult :

„Oamenii isi fac griji ca pustii se joaca cu arme de foc sau ca adolescentii se uita la filme violente; ne e teama ca va pune stapanire pe ei o asa-zisa cultura a violentei. Nimeni nu-si face giji ca pustii asculta mii – literalmente mii – de melodii despre inimi frante , respingere, durere, nefericire si despartiri. Cei mai nefericiti oameni pe care ii cunosc, dpdv sentimental, sunt cei carora le place cel mai mult muzica pop ; si nu stiu daca muzica pop este cauza nefericirii, dar stiu sigur ca si-au petrecut mai mult timp ascultand melodii triste decat traindu-si viata nefericita. „

Asa ca atunci cand am gasit-o la biblio, am luat-o acasa fara sa stau prea mult pe ganduri.

2) Dacă ai putea să fii personaj într-o carte, ce personaj ai fi şi în ce carte? De ce?

Imi place sa caut in personajele despre care citesc aspecte prin care seamana cu mine sau sa ma pun in locul lor si sa gandesc cum as proceda eu in situatia x, dar n-as putea spune ca imi doresc sa fiu un personaj anume.

3) Care este cel mai frumos film pe care l-ai văzut până acum?

Asta e una din intrebarile care nu-mi plac niciodata pentru ca nu pot alege doar unul oricat m-as da eu peste cap. Nu exista “cel mai frumos”, sunt mai multe care m-au sensibilizat/ atras intr-un mod aparte, pe care le-am legat de o anumita perioada din viata mea, de o decizie, de o persoana, asa ca este greu… Becoming Jane, Jeux d’enfants, Sleepers… nu mai zabovesc la intrebare pentru ca sigur imi mai amintesc multe titluri demne de mentionat aici.

4) Care este cel mai frumos lucru care ţi s-a întâmplat săptămâna asta?

M-am intalnit cu Evgeni Plushenko… ce frumos suna!🙂

5) Spune-mi melodia ta de suflet, pe care o poţi asculta mereu fără să te saturi de ea.

E aproape cam aceeasi situatie ca si cu filmele. Placebo – Blind, ascultata de peste 800 de ori in mai putin de un an, Plain White T’s – Delilah, care mi-e ton de apel de multa vreme, Yiruma – River flows into you – ma calmeaza intotdeauna.

6) Unde ai locui un an întreg, departe de casa ta?

Ma acomodez de regula relativ usor la locuri noi, daca am in continuare sustinerea celor dragi, trecem si peste distanta, si peste tot ce e nevoie… asa ca poate fi orice oras. Bineinteles, clipesc si eu de doua ori mai des din gene cand aud de Londra, Paris, Venetia😆

16 thoughts on “O carte, un film, o muzica…

  1. Deci citatul e super tare… daca imi si spui ca se invarte cartea in jurul ideii, o caut maine.
    PS: Am auzit de film dar nu l-am vazut, de asta intreb de carte. :))

    • Nup, nu se invarte neaparat in jurul ideii asteia, dar oricum face multe referiri la muzica, personajul principal are un magazin de muzica. Uite, am gasit pe un site cate ceva despre carte, poate te convinge:
      http://www.bookblog.ro/x-ana-maria-petritan/high-fidelity/

      „Top 5 motive să citeşti High Fidelity
      1. Dacă esti bărbat, undeva la 20-35 de ani, ai în sfârşit un personaj contemporan la care sa regăseşti multe dintre spaimele tale.
      2. Dacă esti femeie, ţi se oferă în sfârşit ocazia de a pătrunde în mintea sinceră a unui bărbat.
      3. Dacă iubeşti muzica vei găsi o listă bogată de referinţe şi recomandări (chiar dacă vei fi scandalizat de ideea de a-i împuşca pe cei de la U2)
      4. Dacă eşti şi tu un maniac al listelor vei regăsi în sfârşit un corespondent în literatură.
      5. Daca resimţi însingurarea, teama de a iubi, durerea de a pierde, nesiguranţa, dacă îţi pui întrebări despre rolul pe care trebuie să ţi-l asumi, despre cât de mult iubeşti, despre cât de puţin te poţi ataşa, despre cum e să te implici sau să îţi găseşti pe altcineva, dacă pur şi simplu ai nevoie de o viziune comică a tuturor grijilor tale, trebuie neapărat să citeşti High Fidelity! ”

      E dragut si filmul, cel putin atunci demult mi-a placut :)) E cu John Cusack si Catherine Zeta-Jones.
      http://www.imdb.com/title/tt0146882/

  2. foarte interesant…
    demult, am citit undeva, ca muzica rok, are efecte asemantoare cu cele ale drogurilor… de pop nu stiam nimic rau…
    de ce oare… cel mai mult imi place muzica clasica???
    un an de zile departe de casa??? pai.. dupa o luna petrecuta in alt loc, acela devine casa… nu???
    primavara frumoasa iti doresc… si chiar mai mult…
    ovi

    • Bine ai venit Ovi pe blog🙂
      Nu stiu, ma gandesc ca poate muzica pop foloseste mai mult tema asta, a iubirii, decat rockul… Muzica rock, alternativul, astea, mai diversifica😀 Spun si eu, acum nu ma leg de preferintele nimanui, eu ascult din ambele tabere.
      Multumesc de urari, si tie la fel iti doresc.

  3. Ce bine de tine ca te acomodezi relativ usor la locuri noi, eu traiesc de-o viata intr-un singur loc, Bucuresti, si nici acum nu sunt pot afirma ca m-am adaptat pe deplin. Cum sa te adaptezi la haos, mizerie, tiganie, lipsa de bun simt si educatie?

  4. Foarte adevarat citatul! Pe mine ma tenteaza cam mult cartea, imi doresc cu ardoare sa citesc ceva psihologie masculina :d asa poate aflu si eu mai multe…
    Dar revenind la fragmentul pe care ni l-ai dat, da! Da mai, asa e… adolescentii asculta mult mai multe melodii de broken hearts si parasiri decat vizioneaza filme cu Van Damme, va asigur😆 traiesc printre ei, vad zilnic pusti de liceu cu castile in urechi, in lumea lor: unii simtindu-se foarte puternici, altii mergand pe strada cu fruntea plecata si destul de inganduratzi. Ai sa vezi persoane care nu suporta fimele cu bataie, dar eu n-am auzit niciodata de cineva care sa deteste muzica!

  5. Pingback: High fidelity | Inside These Lines

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

