M-am intors. Loryloo + Iasi = Love

Parintii mei sunt din Iasi. Au facut scoala in Iasi, s-au cunoscut in Iasi, eu m-am nascut in Iasi. Jumatate de familie e inca in Iasi. Noi ne-am mutat cand aveam eu 4 ani.

Cand eram mica, am mers mai des, dar nu am stat niciodata indeajuns cat sa vizitez prea multe, sa pot spune „cunosc Iasiul”… sau in orice caz, nu imi aduc aminte multe. Mai de fiecare data poposeam cate un pic pe la rudele care stateau in oras si apoi fuga la bunica si celelalte rude de la tara.

Poate pentru ca i-am vazut rar, poate pentru ca bunicii de aici nu i-a pasat aproape niciodata, dar am dus tot timpul dorul bunicii si a rudelor de acolo, imi sunt dragi de la un capat la altul. Si a fost mereu gandul acela ” poate daca nu ne mutam… „

In plus, mie imi sunt dragi Eminescu, Creanga, Cuza, de cand am auzit de ei prima oara… si ma rog, cam tot ce tine de orasul asta, asa ca pot spune, fara a sta prea mult pe ganduri, ca Iasi e orasul meu de suflet.

Acum ca v-am prezentat situatia, va puteti numai imagina zambetul de pe fata mea de vineri dimineata, cu bagajele in mana, plecand spre gara.

Am plecat cu o zi inainte de test, ca sa avem timp sa vizitam cat mai mult. Inca nu era sigur daca ne intoarcem sambata seara sau duminica, asa ca trebuia sa profitam cat se poate… a doua zi oricum s-a dovedit a fi pierduta numai pe la facultate.

Orasul – frumos de la primul pas facut in gara, de cum am vazut scris mare Iasi.

Ne-am luat bilete de tramvai pentru o zi intreaga… Pana si tramvaiele mi-au placut, am vazut scris pe cat era de lung unul – „Du-ma acasa mai tramvai” 😀

Am mers in Copou si e mai mult decat incantator. M-au innebunit lalelele in n culori si modele, le-am pozat pe toate… Mi-a placut tare mult sa vad una pusa de cineva pe statuie langa Eminescu… si un alt buchetel de lacramioare pe cea a lui Grigore Vieru. Romanii inca nu si-au uitat poetii. Mi-a placut ca se auzeau poezii in centru, langa monumentul acela cu leii. Ca este scrisa „Dorinta” langa statuia lui Eminescu, nu stiam. Ca erau porumbei, copii, batranei, era voie buna la tot pasul.

Mi-a placut Teiul si as fi putut sta o zi intreaga la umbra lui daca as fi avut timp…

Dupa, am mers  in Piata Unirii, am admirat porumbeii, ne-am pozat langa statuia lui Al. I. Cuza, apoi ne-am indreptat spre Palatul Culturii, intre timp am zabovit si pe la parcul din fata Teatrului National Vasile Alecsandri, am admirat tablourile intinse pe bancute, am suspinat iarasi pe langa lalele… Palatul Culturii l-am vazut doar pe dinafara, este in renovare… Mare ciuda, ca era primul pe lista recomandarilor facute de tata. Am trecut pe la Mitropolie, am atins moastele Sfintei Paraschive. Cantau atunci si cativa preoti, am remarcat in mod special vocea unuia dintre ei, foarte placuta si linistitoare, s-a meritat sa stam la o coada destul de mare pana sa ajungem in fata. Spre seara, am dat o raita si prin Iulius Mall.

Desi ne-am culcat tarziu si eram una mai obosita ca alta, a doua zi pe la 7 deja eram in miscare. La test am ajuns in ultimul moment, greu cu gasitul salilor. Multumim profesorilor ca ne-au mai primit 😆

A fost atat de dificil pe cat ma asteptam, lung si obositor, am intrat la 10 fara ceva si am iesit la 3. Daca m-am descurcat sau nu, voi vedea zilele urmatoare, in orice caz, s-a meritat sa merg si m-am convins inca o data ca trebuie multa munca pana la vara la testul „oficial”. Acum a fost doar o pretestare, fara nici o influenta asupra examenului propriu-zis.

Cand am iesit din universitate, alegerea sandalelor foarte decupate s-a dovedit a fi extrem de neinspirata, pentru ca mi-a fost dat sa vad Iasiul si pe ploaie. Bineinteles ca nici una dintre noi nu aveam umbrela.

Nu am mai avut cand, cum, sa mai mergem sa vedem si altceva, Gradina Botanica a ramas pe o data viitoare si a trebuit sa ne intoarcem acasa sambata seara. Mi-ar fi placut sa mai stam, dar eram mai multe colege, e greu sa te hotarasti intr-o directie cand fiecare vrea cate ceva :))

Oricum,  asa cum spune si Eminescu Veronicai intr-una din scrisori, in 1882, „te rog să-mi păstrezi locul din inimă care l-ai dăruit lui Emin”, am sa pastrez si eu locul in inima daruit Iasiului inca de dinainte sa il vad atat de frumos ca acum doua zile… si-am sa ma intorc, poate pentru mai multe zile, sa il admir din nou.

33 de gânduri despre „M-am intors. Loryloo + Iasi = Love

  1. Bine ai revenit, si nu oricum, ci indragostita! 🙂 Plec si eu curand, sper din tot sufletul sa ma intorc cu aceeasi senzatie, sa fie dragoste la prima vedere, asa cum a fost si in cazul celorlalte tari.
    Despre Iasi am auzit numai cuvinte de lauda, acum am inca o confirmare, dar probabil eu nu voi ajunge niciodata acolo.

  2. Eh asa e cand vii in vizita intr-un oras, dar de ai sta mai mult te asigur ca ti-ar trece indragosteala. Toate persoanele din jur, comportamentul lor si mizeria ( care da stiu e peste tot ) fac sa dispara lucrurile astea frumoase. Iti spune cineva care acum 5 ani era suuuuper fascinata de Iasi. 🙂
    Hai ti hug si astept la vara prajiturica ” alinutza ” !!! 🙂

    • Se poate… dar cel mai probabil eu si Iasiul vom avea o relatie la distanta, in care fiecare e multumit sa il vada macar o data pe an pe celalalt si atunci vede doar partile bune, ne e bine asa 😀
      Cat priveste prajitura, pana la vara ma specializez si mai si, o sa fie „super-alinutza”! >:D<

  3. O prietena de a mea a fost acum un an, parca, in Iasi si mi-a dat poze, e foaaarte frumos, uite ca m-ai facut sa-mi doresc sa ajung acolooo :-<
    Ma bucur mult ca ai avut unul din cele mai minunate weekenduri ale vietii tale, uratoooooo:*

  4. Bai Iasul e superb pentru ca……. sunt eu aici, de aia!!!! Na asta era secretul. :))
    Kiddin` desigur! Eu va garantez ca de-ati sta mai mult v-ar trece. 😉

  5. Asta e genul de text pe care l-as fi spus in prima zi de liceu,cand toti profii intreaba pe unde ati fost si cum a fost.Asa frumos povestesti si in realitate ;;) ?

    *Bonus :))
    Fa-ma sa inteleg,tu esti studenta in Iasi ?

    • Nu, sunt la facultate in Gl, iar la Iasi am fost doar pentru o testare 🙂 De asta spuneam ca nu cunosteam salile, dupa ce ca eram in intarziere (nu din vina noastra), trebuia sa mai orbecaim si dupa „o sala cu o lista pe usa” pe acolo :))) Nici macar nu s-a dovedit a fi in aceeasi cladire unde mersesem initial si unde era prima jumatate de studenti participanti.

      Cat priveste povestitul, eu cred/sper ca da 😆

  6. ma bucur ca ti-a placut Iasiul, acolo am facut facultatea, acolo am lucrat cativa ani, am plecat din Iasi acum 3 ani si sunt foarte curioasa cum s-a schimbat. Imi placea tare mult sa ma plimb prin Copou, imi doresc sa-l vizitez din nou mai ales in perioada cand infloresc teii, este o minunatie!!!!

    • Imi imaginez… e frumos si aici in Gl, cu 3-5 tei rataciti ici-colo,d-apoi in Iasi… Poate am sa ajung o data si in perioada florilor de tei 🙂

  7. Poate o sa ajung si eu prin Iasi pe viitor… totusi am de traversat o tara intreaga, fara exagerare. 😀
    Frumoase pozele, asta ma interesa pe mine. Stii vorba aia, o poza face cat 1000 cuvinte…

  8. Prietenele mele au fost intr-o tabara la Ciric, pe langa Iasi, dar bineinteles ca au vizitat si orasul…au venit super incantate! Chiar le batea gandu’ sa dea la facultate acolo… adevarul este ca as vrea sa ajung si eu pe la Iasi, imi inspira multa cultura si literatura 8->
    Iar tie nici nu se putea sa nu iti placa, mai ales daca spui ca te-ai nascut acolo; vorba aia, e chemarea sangelui 😆

  9. Pingback: Loryloo + Iasi = Love. Part II « Let it bee.

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

