Actul final, penultima scena

Au trecut patru ani de facultate… a mai ramas doar examenul de licenta si va trebui sa ne luam ramas bun de la fiecare coleg.

Am avut ieri cursul festiv si zau, as vrea sa mai traiesc inca o data ziua aceasta. Si apoi inca o data… pana voi avea timp suficient sa vad zambetul fiecarui absolvent, pana voi retine fiecare cuvant din discursurile profesorilor de civil, pana voi avea poze suficiente cu toti pe care mi-i doream sa ii pastrez in minte frumosi, eleganti, cu toci negre pe cap si trandafirii rosii in mana.

Desigur, voi spune, ca fiecare, ca a trecut repede timpul… ca daca pana mai ieri ziceam ca nu se mai termina facultatea, acum sunt sigura ca o sa imi fie dor. De tot, toate, toti. De fetele mele. De cum am zis toate, cat in gluma, cat in serios, ca ar trebui sa ne mai apucam de inca o facultate… toate, aceeasi facultate… ca sa ne vedem la fel de des ca si pana acum. Vom pastra legatura fara indoiala, dar timpul, distanta isi spun intotdeauna cuvantul. Le-am avut trantori-colegi-de-suferinta in salile de examen patru ani la rand, dar asa cum ne spunea o doamna profesoara, adevaratele examene incep abia de acum. Examene la care vom avea poate o singura sansa de a le trece. La care poate vom fi singuri, fara nici un coleg in stanga sau in dreapta, care sa ne sufle o solutie, sa ne ofere un zambet “sunt in aceeasi situatie ca tine, vedem noi cum facem”.

Nu vom mai incepe ziua cu drept procesual civil, nu o vom mai incheia cu dreptul comercial, dar vom ramane cu dreptul de a visa, de a lupta si izbuti intr-ale vietii, de a spera, de a crede si de a continua drumul cunoasterii,  de a cobori in adancul fiintei pentru a gasi puterea de a fi mai mult decat ceea ce suntem, asa cum ne incurajeaza diploma primita.

Ne va fi greu cu siguranta, ca oameni maturi in general, ca absolventi de drept in special.

Dar mai important decat a gasi un loc de munca bine platit, din sfera meseriilor oferite de domeniul in care am absolvit, va fi sa ne pastram optimismul de acum, tineretea, frumusetea sufleteasca.

Sa nu ne imbolnavim de batranete si sa avem mereu un loc in inima celor pe care ii iubim.

Ps: Pentru cei care inca nu au inceput facultatea, forget about „scumpii ani de liceu… cand la mate dai de greu”, anii de facultate sunt cei mai de pret🙂

11 thoughts on “Actul final, penultima scena

    • Lasa ca trebuiau sa mai si plece de la mine, ca eu am avut destule😀
      Si tu te numeri printre cei care termina tarziu sa inteleg. Eu la sfarsitul lunii am licenta, in timp ce la altii am auzit ca au prin septembrie chiar.

      • Mda… au zis ăștia să mi-o coacă. Dacă tot am făcut eu facultate de 4 ani și fratele meu de 3… de ce să nu termine el înaintea mea facultatea?😆
        Noi licența o avem până pe 15-16 iulie, iar pe 17 e festivitatea. Să fie siguri că suntem ingineri licențiați… să nu cumva să nu luăm licența.😆

      • Sa stii ca mi se pare mai potrivit asa, festivitatea sa fie dupa licenta. Mi-ar fi placut sa fie la fel si la mine… asa parca e doar un semifinal, nu finalul.
        Inca voiau sa ne fixeze prin luna mai cursul festiv, dar am reusit sa convingem sa terminam macar sesiunea, daca nu si cu licenta pana la diplome si festivitati😀

  1. Mi-aș fi dorit să pot spune și eu asta despre foștii colegi de facultate, dar cum dintre toți doar 2 fete erau normale la cap îți dai seama că n-am ce dor să am de ei. Erau imposibili. Nu-mi imaginasem niciodată că la facultate unde ar trebui să ai totuși un oarecare cap, o să găsești atâția tâmpiți și nesimțiți. Din facultate mai mult mi-e dor de cursuri și seminarii și de unii profesori. De timpul liber pe care îl aveam în facultate astfel putând să merg peste tot.

  2. Eu mai am un an de master si deja ma apuca melancolia.😦 Anii de facultate au fost cei mai frumosi pentru mine. Am cunoscut oameni deosebiti si in acelasi timp oameni care nu au valoare. Perioada facultatii m-a maturizat!

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

