Saniuta fuge…

Intr-un dor nebun de zapada, aseara mi-am amintit de saniuta mea din copilarie, de pe vremea cand purtam paltonul surorii mele mai mari si fesuri colorate impletite de mama… De pe vremea cand promisiunea unui prieten sau coleg ca vine la tine, dupa scoala, sa mergeti pe derdelus, facea toata ziua sa para excelenta. Imi amintesc chiar de o pagina dintr-un “jurnal” de-al meu  in care scriam : “azi mi-a zis Andreea ca vine la mine sa iesim cu sania afara!!”.

Sunt convinsa si acum ca saniuta mea era cea mai frumoasa de pe derdelus. Era un pic mai mare decat cele obisnuite, suficient cat sa incapem si eu si sora mea in acelasi timp. Avea spatar de fier, cu diverse modele si mi-era draga asa, chiar de nu putea fi folosita pentru dat pe burta cum faceau alti vecini. A fost insa intotdeauna credincioasa surorii, apoi mie si banuiesc si altor copii la care o fi ajuns dupa ce mama a daruit-o mai departe o data ce i-au crescut fetele mari. Nu ne-a abandonat niciodata la mijlocul partiei si in plus si-a facut treaba de minune la fiecare trenulet format din varful dealului.

Cat de dor mi-este de mers la sanius… si uite asa de dor cantam eu si Pingu azi in toiul diminetii:

Saniuta fuge,
Nimeni n-o ajunge,
Are dor de duca,
Parca-ar fi naluca.

Toata ziua prin zapada,
Vine lumea sa o vada,
Saniuta e usoara,
Fuge parca zboara.

2 gânduri despre „Saniuta fuge…

  1. Şi mie îmi e dor… deşi ufff… farmec mare avea în copilărie săniuşul… că la maturitate ultima oară când m-am dat…. m-am trezit dupşă o săptămână cu o răceala la părţile abdominale urâtă, deşi purtasem pantaloni de schi şi izmene din alea groase… 😦

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

