“De ce-ai plecat? De ce-ai mai fi ramas?”

El murmura: „iubirea mea, ridica-ti ochii!”

L-am certat si i-am spus: „pleaca!”.

Dar nu s-a clintit.

A ramas in fata mea si-mi tinea mainile in ale sale.

I-am spus: „Lasa-ma”. Dar el nu a plecat.


Si-a apropiat fata de a mea

L-am privit si i-am spus: „ce rusine!”

Dar el a ramas neclintit.

Buzele sale mi-au atins usor obrazul

Am tremurat toata si i-am zis: „tu indraznesti prea mult.”


Mi-a pus o floare in par.

I-am spus: „e de prisos”

Dar el nu s-a tulburat.

Mi-a luat ghirlanda de la gat si a plecat.

Dar acum plang si-mi intreb neincetat inima:

„De ce nu se mai intoarce?”…

Rabindranath Tagore

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

