Zece obiceiuri proaste la care am decis sa renunt

„Curatenia de primavara” este destul de indepartata, caci nici iarba verde nu pare sa dea prea curand prin gradinile noastre, dar asta nu trebuie sa excluda si o curatenie ce trebuie facuta in noi. In obiceiurile noastre in special. Aceasta ar trebuie sa fie binevenita oricand.

Tot citind in ultima perioada despre sanatate, alimentatie si tot felul de lucruri interesante, s-a conturat o idee clara in capul meu: trebuie sa fac niste schimbari! Si o sa incep cu renuntarea la unele obiceiuri proaste.

1. Folosirea cuptorului cu microunde

Nu sunt eu printre cei mai mari utilizatori oricum, dar m-am hotarat sa reduc pe cat posibil utilizarea lui, lucru pe care l-am recomandat si celorlalti din casa. Pingu deja s-a conformat.

Ca este daunator, ne-am gandit cu totii la un moment dat… dar cat de daunator?

“Soarele este sursa noastra naturala de microunde cea mai puternica. Valoarea limita, impusa de catre biroul pentru sanatate radiologica, pentru intensitatea radiatiilor scapate din cuptoare cu microunde, este de aproximativ un miliard de ori mai mare decat valoarea intensitatii radiatiilor din intregul spectru de microunde emis de Soare. Este revoltator faptul ca se permite un asemenea nivel de pierderi de radiatii la cuptoarele cu microunde.” – dr. M.M. Zaret, Facultatea de Medicina a Universitatii din New York.

Asta explica in mare parte cam cat de daunator. In plus, iata cateva consecinte ale utilizarii acestui aparat:

– Mancarea preparata la microunde pierde 60% – 90% din energia ei vitala si i se accelereaza procesele de dezintegrare structurala;

 – Substantele nutritive elementare sunt alterate, ducand la boli digestive;

 – Chimia mancarii este alterata, avand ca efecte scaderea capacitatii organismului de a lupta impotriva proceselor canceroase;

 – Creste numarul de celule canceroase din sange;

 – Cand vegetalele crude, gatite sau inghetate au fost supuse la microunde, chiar pentru un timp scurt, compozitia lor nutritiva a fost alterata si in acelasi timp au aparut radicali liberi (compusi toxici, raspunzatori de procesele de degenerare si imbatranire);

 – Mancarea gatita la microunde cauzeaza cresterea numarului de cancere stomacale si intestinale, o degradare generala a tesuturilor celulare periferice si o scadere graduala a functionalitatii sistemelor digestive si excretorii la un procent ridicat din cei testati;

 – Scade capacitatea organismului de a metaboliza si folosi vitaminele din complexul B, C, E precum si anumite microelemente si hormoni;

O detaliere a subiectului, cu explicatii si experimente se gaseste aici.

2. Excesul de sare

De cand ma stiu am trait cu principiul: daca nu e sarat, simt ca nu mananc. Se aproximeaza ca omul consuma in jur de 8,5 grame de sare pe zi, in timp ce ar avea nevoie doar de vreo 2 grame. Eu nu stiu pe unde ma incadrez, dar de 2 trec fara probleme intr-o jumatate de zi. Cert este ca dauneaza. Un grup de cercetatori canadieni au demonstrat ca un consum indelungat si exagerat de sare poate afecta iremediabil creierul. Mai mult decat atat, o lingurita de sare pe zi creste foarte mult riscul de aparitie a bolii Alzheimer. Doamne fereste, nu vreau sa ajung ca mama lui Meredith din Grey’s anatomy!

Alte efecte: accentueaza senzatia de foame si de sete, creste presiunea sanguina, favorizeaza hipertensiunea, aparitia cancerului de stomac, cataracta, piatra la rinichi si diabet.

De redus de tot, n-am sa-l reduc nici de ma pun in cap, dar o sa adaug mai putin cu siguranta!

De retinut ca este important sa citesti etichetele produselor cumparate, in special ale semipreparatelor. Un continut de peste 1,25 g de sare/100 g produs inseamna ca respectivul aliment are un continut ridicat de sare. Un continut mediu este cel de 0,5 g/100 g produs, iar cel scazut este de 0,25 g de sare/100 g.

Alte cateva sfaturi pentru gatit cu mai putina sare am gasit pe sfatuldoctorului.ro.

3. Consumul de carne

Nicicand nu am fost amatoare prea mare de carne. Nu ma omor dupa carnea de porc, nu mananc carne de oaie, nu am incercat carne de porumbel, mi-e mila de iepurii taiati, nu-mi place pestele etc. Cu cea de pasare as fi prietena ceva mai buna, indeosebi cu pieptul de pui😀. Dar intrucat deja am anumite probleme cu digestia, vreau sa reduc si mai mult consumul de carne… caci carnea se pare ca este hrana cu cele mai nefaste efecte pe termen lung asupra organismului, intrecand chiar si zaharul rafinat, margarina sau faina alba. De ce? Pentru ca proteinele pe care le contine solicita, atunci cand sunt metabolizate, un efort mult mai mare din partea ficatului si a intregului sistem digestiv. Grasimile saturate din carne afecteaza grav inima si vasele de sange, ducand la aparitia arteriosclerozei, tromboflebitei, insuficientei cardiace etc. Consumul exagerat de carne duce in timp la incetinirea proceselor de eliminare a substantelor toxice si reziduale, adica la o intoxicare lenta si foarte periculoasa a organismului.

4. Jumatati de nopti albe

Oricat m-as propune sa adorm mai devreme, in fiecare seara gasesc diverse alte zeci de lucruri de facut si pe principiul „nu lasa pe maine ce poti face azi”, pierd jumatate de noapte aiurea si ma intalnesc cu perna abia pe la 3-4 dimineata. Jalnic program mi-am mai facut si nu sunt deloc mandra de asta. Cat de nesanatos este, nu mai are rost sa detaliez.

Cele mai importante ore de somn sunt 22:00 -00:00 sau asa se spune prin „targ”. Eh, de la 9 seara poate nu oi adormi eu, dar pe la 11 tot ar fi mai bun decat la 4 dimineata, cu siguranta😆

5. Stersul parului cu prosopul si pieptanatul imediat dupa baie

Stiam ca este unul din lucrurile aflate pe lista: „ce sa nu ii faci parului tau”, dar de o vreme am prins si obiceiul asta aiuresc. Mda, si uite asa ma tot trezesc cu cate un smoc de fire rupte si cazute. Noroc ca nu il mai stresez si cu feonul ori placa de par, ca altfel trebuia sa adopt in curand o coafura à la Sinead O’Connor.

In schimbul frecarii parului cu prosopul, dupa spalare, am sa fac doar un turban din prosop si am sa il tin cateva minute, am citit ca dupa vreo 5 minute dispare umezeala si apoi il lasa sa se usuce in voie. Ca doar n-o fi foc. Si cararea pe o parte se poate face si dupa uscare! Cararea se poate face si dupa uscare. Carare dupa uscare. Bun, acum poate retin.

6. Uit sa beau apa

La tv ni se recomanda de multa vreme minim 2 litri de lichide pe zi. Loryloo ce sa bage de seama? Nu mi-e sete, nu beau domle, pai cum, beau asa fara rost? EH DA DE UNDE! Rostul este si inca unul mare. Asta am invatat-o deja si de vreo cateva zile pun in aplicare la modul cel mai serios. Povestea a inceput dupa ce am citit un post foarte interesant la sis’ Alina despre cat de important este sa bei si mai ales cum si cand sa bei. A continuat cu multe alte articole pe internet. Si a dat roade – Loryloo nu mai este in pericol de deshidratare😀

7. Apa inainte si dupa masa

Nu-mi era sete,nu-mi era… dar si cand imi era… se nimerea de regula prost. Adica inainte sau dupa masa. Mai ales dupa, indiferent in ce consta masa, fie ciorba, iaurt etc. Trebuia sa beau apa.

De fapt, recomandat este sa nu bei apa inainte, in timpul sau dupa masa deoarece diluezi sucurile gastrice si digestia devine foarte proasta. Apa se bea cu aproximativ 20-30 minute inainte sau dupa ce am mancat.

8. Fructe dupa masa

Dupa masa, de multe ori avem pofta de ceva dulce. Evitand o prajitura, spui de multe ori ca faci un bine mancand un fruct. Organismul nu este insa de aceeasi parere, caci fructele mancate dupa masa incetinesc digestia si dau o senzatie de balonare. Acestea fermenteaza pentru ca stau propriu-zis deasupra mancarii, digerarea lor fiind impiedicata de alimentele consumate in timpul mesei.

9. Imi musc buzele

Se intelege ca tot facand asta, numai un aspect sanatos nu ar putea avea buzele😀

10. Ochelarii de vedere, pe post de bibelou

Intotdeauna cand stau la calculator sau televizor pentru maxim un sfert de ora, fara ochelari, incepe sa ma doara capul. Daca imi pun ochelarii, nu mai am nimic. Si totusi… uit de atatea ori de parca spui ca as avea de carat dupa mine vreun tractor 8-|

6 thoughts on “Zece obiceiuri proaste la care am decis sa renunt

  1. Chiar trebuie sa renunti la ele😉 jumatate din ele aveam si eu si sanatatea mea a avut de suferit😉 nu-i de glumit.

    • Felicitari ca ai avut vointa!
      Obiceiurile rele nu o sa dispara niciodata in totalitate, dar macar din cand in cand putem face si cate ceva bun pentru organismele noastre🙂

  2. Pingback: Jogging de albina | Inside These Lines

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

