Saratele de poveste reloaded

Prin tineretile blogului, scrisesem la un moment dat despre primele mele saratele… dupa o reteta a Mianei, bucatareasa noastra cu Retete de poveste. La sfarsitul postului spusesem ca sigur vor urma Saratele reloaded, saratele part II, part III… si intr-adevar au urmat multe parti dupa acea reteta.

De curand, am gasit o alta varianta, pe blogul Laurei Sava, o culinareasa pentru care am, de asemenea, numai cuvinte de lauda. Am zis sa incerc si metoda ei, ca prea aratoase ii erau saratelele in poze.

Iata cum sta treaba. Ne trebuie 250 gr. cascaval, 200 gr. faina, 200 gr. unt rece, 1 lingurita boia dulce (optional), 1 – 2 galbenus(uri) pentru uns – eu am pus unul si a fost cam prea la limita, deci va adaptati si voi…dupa oua :D, pentru presarat: susan, mac, chimen, sare – dupa preferinte. Trantorii mei nu prea se dau in vant dupa mac si chimen, asa ca saratelele mele au fost inecate doar in susan. Inecate la propriu, caci mie imi place susanul din abundenta 😀

IMG_0098

Untul se rade sub forma de fulgi pe razatoarea mare, dupa care se framanta cu faina, cascavalul ras, boia si un praf de sare. Aluatul format se face o bila, se infasoara in folie si se da la rece pentru aproximativ o ora. Nu e bai nici de sta mai mult, ba chiar vor iesi mai fragede saratelele.

Dupa ce-am racit aluatul, se intinde cate o foaie, de aprox 1 cm, pe o suprafata infainata, si se taie saratelele: sub forma de bastonase, stelute sau orice alt model va este pe plac. Formele taiate se ung cu putin galbenus, se presara cu susan/mac/sare… si se dau pentru 20 minute in cuptorul incalzit in prealabil la 180 grade (foc potrivit).

IMG_0077Mie mi-au iesit 3 tavi, cu aproximativ 75 de stelute… dar cred ca n-ar fi stricat sa fac foile putintel mai groase. In rest… gustul… nu vi-l pot descrie…insa va puteti face o idee din faptul ca din 75 de stelute nu a ramas nimic pentru a doua zi! 😀

IMG_0112

4 gânduri despre „Saratele de poveste reloaded

    • Ma bucur sa aflu asta! 😀
      Nu scriu prea des despre retetele incercate in bucatarie, dar imi pare bine ca atunci cand o fac, sunt de folos cuiva.
      Spor la bucatarit, sper sa iti placa si saratelele :*

  1. O sa imi cumpar si eu ingrediente si o sa le incerc si eu, doar ca eu trebuie sa le fac fara sare deloc ca nu am voie sarat 🙂 Dar arata super bine !

    PS. Imi place oja albinei ! 😀

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

