Colectie numismatica

De ani buni pun deoparte banuti… Acum nu va ganditi ca sunt eu mare economicoasa si in prezent am strans destul cat pentru a pleca sa fac inconjurul lumii. Nici pe departe. Pun deoparte banuti romanesti vechi si banuti straini. In principal monede, dar nu spun ” nu” nici bancnotelor.

IMG_0021Ceea ce este special la colectia mea nu este doar gandul ca Dumnezeu stie prin cate maini si buzunare au trecut aceste monede pana sa ajunga la mine… din Cuba, din Israel, din 1942, din 1918… La fel de special este ca nu mi-am cumparat decat o singura data trei monede dintr-un anticariat. In rest, toate celelalte 190 sunt gasite, aduse din tarile cu pricina, primite la schimb, daruite etc. De la oameni dragi, care imi stiau mica pasiune.

In prezent, colectia sta la loc de cinste intr-un diplomatel special, primit cadou de la parintii lui Pingu.

IMG_0008

Inca putin si ocup tot spatiul disponibil… Sa dea Domnul ca peste ceva timp sa am doua diplomate pline, de aratat😀 . Pana atunci sa va descriu mica mea colectie, in cifre.

IMG_0011

  • Am 193 de monede.
  • … din 27 de tari.
  • Romania, Italia, Ucraina, Rusia, Germania, Austria, Ungaria, Malta, Cehoslovacia, Iugoslavia, Moldova, Norvegia, Israel, Cuba, Turcia, Belgia, Slovenia, Spania, Franta, Croatia, Anglia, Statele Unite ale Americii, Danemarca, Olanda, Grecia, Bulgaria, Japonia.

IMG_0015

  • Cele mai multe monede sunt din Romania. Urmeaza in top Italia, Rusia  si Ucraina.
  • Cea mai veche moneda din colectie dateaza din 1906.
  • Printre monede, se numara si cateva ce nu fost niciodata puse in circulatie. Este vorba despre 6 banuti de colectie, din aur de 8 karate, cu diverse personalitati precum:  Regina Elizabeth II, Benedictus XVI Pont Max, Vittorio Emanuele III, Napoleon.

IMG_0033

  • Pe langa acestea, am adaugat si o moneda suvenir din Venetia.

page

  • Desi e greu de ales favorite, imi plac in mod deosebit:
  • 10 bani cu gaura in mijloc – Romania – 1906
  • 50 yeni cu gaura in mijloc – Japonia – nedatat
  • 50 leptoni – Grecia – 1988
  • 1 peso – Cuba – 1994
  • 200 lei (cu Regele Mihai) – Romania – 1942
  • Half dollar – SUA – 1966
  • 50 pence – Anglia – 1997

IMG_0032
Acestea sunt dragele mele monede. Purtate cu mine de fiecare data cand ma mut, stranse una cate una de-a lungul timpului, fara intentie de a deveni colectionar, ci doar de dragul lor si… din pura placere de a pastra cam orice🙂

18 thoughts on “Colectie numismatica

  1. Whoa! Impresionanta colectie!😀 Am si eu unele p’acasa. Cand ajung diseara ma uit, iti spun ce sunt si in caz ca nu le ai, iti trimit.😀
    Pupici!

    • Multumesc frumos!🙂 Ma bucur ca ti-a placut… inca nu este atat de impresionanta, dar sper sa mai creasca usor, usor… sa ma pot numi la un moment dat o adevarata colectionara😀
      :*

      • Cu parere de rau, am ajuns acasa aseara pe la 10 si nu mai vedeam decat patul in fata ochilor. Cu putin noroc, azi am sa ajung normal.😀
        E impresionanta! Si modul de prezentare o face sa fie si mai impresionanta.😀

        • Nu este nici o problema! Odihna si sanatate inainte de toate!🙂 Oricand ai timp…
          La ce vreme mai este si in aceasta perioada… Eu vad numai patul in fata ochilor deja de la pranz :)) Atmosfera asta mohorata iti da o stare de lene si somn…

          • Oh, cu vremea asta nu pot nici eu. Ma deprima. Noroc cu blogurile care ma tin ocupata.😀
            Din pacate am vesti proaste. Aseara am tot incercat sa dau de cutiuta cu banuti, dar se pare ca al meu frate a avut alte planuri cu ea.😦 Habar n-am ce-a facut cu banutii; el avea nevoie de cutia in care erau pusi… Daca totusi, reusesc sa mai dau de vreunu’, te anunt.🙂

            • Uf, si mai avem de indurat, tot weekendul e asa :-<
              No worries, dear, pentru banuti.. stiu cum e. Si eu mi-am ratacit cateva bancnote vechi si nu dau nicaieri de ele. Daramite sa le mai ia si altcineva…🙂

  2. Chiar ca e o colectie impresionanta! Parintii mei colectionau timbre, am acasa cateva albume cu timbre, dar pe mine nu m-a prins pasiunea asta. Si ei au renuntat o data ce au inceput sa fie mai ocupati…Dar imi place sa le rasfoiesc, sa ma uit la ele.🙂

    • Multumesc!
      Imi plac mult si colectiile de timbre… Strangeam cand eram mai micuta, dar aveam foarte putine, caci nu prea aveam de unde face rost de ele si treptat mi-a scazut interesul pentru aceasta colectie. In schimb, admir mereu uriasele clasoare pe care le gasesc prin anticariate… Fiecare colectie e speciala in felul ei🙂

  3. Pingback: Achizitii numismatice | Inside These Lines

  4. Pingback: Update la colectia numismatica | Inside These Lines

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

