Achizitii numismatice [1]

La colectia de monede aratata in urma cu cateva zile, am adaugat doua noi exponate… primite de la tatal lui Pingu, care intotdeauna se gandeste la mine cand vede un banut interesant :)  Este vorba despre doua monede din Croatia: 5 kuna, din 2012, si 1 kuna, din 1995.

IMG_0034

Kuna este unitatea monetara a Croatiei din 30 mai 1994, cand a inlocuit dinarul croat. Subdiviziunea kunei este lipa, ceea ce in limba croata inseamna „tei”.

5 kuna are ca desen pe revers un urs brun, in timp ce medalia de 1 kuna are pe revers o privighetoare.

IMG_0002

Din Croatia aveam deja o moneda de 1 kuna, mai recenta insa, din 2006… Exista totusi mici diferente intre cele doua, asa ca nu strica nicicand una in plus😀 :

IMG_0009

14 thoughts on “Achizitii numismatice [1]

  1. Am văzut că din Iran nu ai monede. Patronul meu e iranian și o să îl rog să-mi aducă niște monede din Iran. Sper să mai aibă. Sau baremi să îmi aducă din China că face drumuri dese prin China după marfă. De asemeni am văzut că au din Grecia. Ai drahme sau euro grecești? Eu am prin casă niște drahme. 2 monede de 20 de drahme din 1998,1994 (sunt la fel), o monedă de 5 drahme din 1998, 2 monede de 10 drahme din 1994 și 1990 (și ele sunt la fel), una de 50 de drahme din 2000 și una de 500 de drahme din 2000 care a fost emisă cu ocazia jocurilor olimpice din 2004. Ai vreuna din astea de le-am zis eu?

    • Nu am nici o moneda nici din Iran, nici din China, din pacate…
      Din Grecia am doar doua monede, una din 1988 – 50 de leptoni si inca una din 1990 – 20 leptoni. Tu esti mult mai bogat in monede grecesti decat mine… si banuiesc ca nici macar nu faci colectie,nu?😀

  2. Da. Trimite-mi un mail cu adresa ta. O să pun drahmele pentru moment și dacă fac rost și de cele din Iran sau China sau ambele, îți mai trimit unul😛 Bine o să le primești din partea mamei că eu nu am timp să ajung la poștă :))

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

