Carti fara sfarsit

Categoria in care va scriu intotdeauna despre cartile citite se numeste „a good book has no ending”. Nimic mai adevarat. O carte buna iti va lasa intotdeauna amintiri, iti va schimba o parere, o conceptie, poate chiar intregul stil de viata. O carte buna va lasa intotdeauna urme a trecerii sale prin viata ta.

Asa se intampla cu Memoriile unei gheise, in prezent, in cazul meu. Dupa ce am terminat cartea, nu mai puteam de nerabdare sa vad cum toate intamplarile au prins contur in filmul cu aceleasi nume. Imediat in aceeasi zi, mi-am scos din biblioteca ghidul turistic National Geographic despre Japonia, in care am gasit informatii chiar despre adevaratul Gion, oraselul in care Sayuri a devenit gheisa.

Odata cu aceasta carte mi-am schimbat parerea preconceputa despre gheise, am inceput sa apreciez mult mai mult cultura japoneza, s-a nascut o puternica dorinta chiar de a vedea o parte din aceasta, live, pe meleagurile asiatice si totodata si o pasiune pentru ritualul ceaiului. Imi doresc sa incerc cat mai multe sortimente, sa cunosc toate detaliile ceremoniei ceaiului si sa devin o maestra a domeniului 🙂 Am citit ca aceasta ceremonie este privita ca o arta, ca o disciplinare a sufletului omenesc.

In plus, pana si unghiutele au prins tente japoneze…

memoriile unei gheise

15 gânduri despre „Carti fara sfarsit

    • Da, daca voi gasi si vor fi finante, cu siguranta nu voi rata aceasta ocazie! 😀
      Are cumnatul meu unul, pentru barbati… El e topit tot dupa Japonia!

    • Aceleasi sentimente le am si eu pentru „La rascruce de vanturi” 🙂 Desi am citit atatea alte carti incantatoare, cu un final mai fericit, Emily Bronte si cartea sa raman acolo sus in top.

  1. Eu ma bucur foarte tare ca ti-a placut atat demult carte si mai cu seama esti atrasa de cultura japoneza, deci inca un element comun de despicat impreuna…:)
    PS: imi place canuta la nebunie, trebuie sa-mi iau cateva pt o sueta la ceai 😉

  2. Eu am vazut si revazut filmul, e foarte frumos, sunt sigura ca si cartea e la fel. M-ai dat gata cu unghiile tale, cu canitele si zau c-as bea un ceai cu tine dupa ritualul japonez! 🙂

    • Mi-ar face mare placere sa stam la un ceai 🙂 Cat despre film, sa stiti ca oricat de minunat a fost, cartea este cu mult peste el!
      Ma bucur ca v-au placut canitele si unghiile mele, atat de dragi ce mi-au devenit gheisele si ciresii infloriti, ca am vrut sa ii aduc cat mai aproape de mine 😀

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

