Amintiri cu miros de trandafiri

Albina ratacitoare s-a intors.
Cu scoici in geanta si nisip pe sandale. Am fost pentru prima oara in Bulgaria, intr-o vacanta de patru zile.

DSCN0948Ne-am trezit in toiul noptii, ne-am luat bagajele, facute bineinteles pe ultima suta de metri, si, desi am dormit doar trei ore inainte, ne-am imbarcat inca dinainte sa rasara soarele cu mare entuziasm. Caci iubesc diminetile… atunci cand plec devreme in vacanta.

DSCN0806Dupa un popas la Mangalia, pe la pranz eram deja pe taram bulgaresc, in drum spre hotelul nostru. Un drum plin de indicatoare cu litere rasturnate (caci tare nu imi place scrisul chirilic😀 ) si flori move de liliac.

DSCN0835Hotelul s-a dovedit a fi o alegere buna. Dragut, curat, cu parcare pazita, cu piscina, foisor, terase, gratar, muzica live la cina etc.

Ne-a placut marea, nisipul, statiunea, vacanta toata!😀
Ne-am aventurat atat pe plaja si in piscina, cat si in padurea (parc natural) din apropiere… in cautarea unui castel. In realitate, ne-am istovit toata energia pe poteci, dealuri si vai, pana la o fantana veche dupa care ne-am intors secatuiti la masa, la hotel. Ne-am ales insa cu poze minunate, multe rasete si poante, plus extrapofta de mancare dupa atata efort :)))

DSCN1190DSCN1200Am incercat pentru prima oara sistemul all inclusive, pentru ca ni s-a parut avantajos si comod. Mi se pare perfect pentru o vacanta lenesa la mare (precum cea de fata), dar nu l-as alege in cazul in care as vizita un oras cu foarte multe obiective turistice interesante, pe care sa fiu nevoita sa le vad in fuga pentru a ajunge la timp la o salata. N-am stat oricum nici acum doar in baza hotelului si, din curiozitate si dorinta de diversitate, am testat si doua restaurante. Ambele traditionale. Am avut placuta surpriza ca in ambele sa gasim meniuri scrise in romana si muzicanti care sa ne cante pe limba noastra. Intr-unul dintre ele, am auzit de doua ori Ciocorlia, cantata superb la vioara de formatia restaurantului. Violonistul ne-a cantat pe rand cu vioara pe dupa cap, cu mana pe la spate, cu sticla de sampanie si fel de fel de alte pozitii ciudate.

Daca aveti de gand sa ajungeti prin zona, va sfatuiesc sa nu va faceti griji ca v-ati putea simti stingher, intre straini. Veti auzi vorbindu-se romaneste la orice pas. Din 10 masini intalnite, 8 sunt cu numar de Romania. Sa nu planuiti nici sa va imbunatatiti engleza. Cea mai mare parte a vanzatorilor stiu binisor romana si se intampla sa o inteleaga chiar mai bine decat engleza😀

Si ca veni vorba de magazine, pregatiti-va pentru multe standuri pline cu produse pe baza de trandafiri. Daca va plac trandafirii, o sa va incante absolut toate! Nu sunt bani pe cate lucruri frumoase de cumparat😀 De la sapunuri in forma frumoaselor flori, pana la dulceata de trandafiri. De la lichior din aceleasi flori, pana la tot felul de obiecte din ceramica, pictate in nuante rozalii de flori. Orice! Asa da mandrie pentru simbolul national.

DSCN1362Bezmetica de Loryloo a aflat abia intoarsa acasa ca trandafirul este brandul turistic care promoveaza Bulgaria in intreaga lume (pentru ca inainte cu o zi de plecare am cozonarit toata ziua in loc sa caut info). Pare-se ca uleiul de trandafir se obtine atat de greu si este atat de valoros, incat este supranumit „aurul lichid” al tarii. Pentru obtinerea unui singur kilogram de esenta sunt necesare 3000 kilograme de petale de trandafiri, culese manual, dimineata, inainte ca roua sa se evapore. Si au suficiente flori incat sa depaseasca anual o tona de ulei de trandafiri. Bulgaria are o suprafata de 360 de hectare de gradini de trandafiri! In plus, pentru ca respecta atat de multa regina florilor, i-au dedicat si numeroase festivaluri. Inca un lucru de pus pe lista mea de „must do”: participare la Festivalul anual al trandafirului in Bulgaria!🙂

Ca orice albina, topita dupa flori, mi-as fi luat tot din magazinele florale. Noroc ca m-a tinut portofelul in loc, ca altfel invadam masina lui Pingu si-o faceam automat de fete, cu atata miros de trandafiri. Mi-am luat totusi cateva produse comestice (sapun in forma de trandafir, gel de dus, esenta), miere de trandafiri si alte doua minunatii pe care vi le voi prezenta intr-un articol urmator. Abia astept, le ador!

Pe langa vizitat magazine, stat la piscina, pe plaja si alte activitati trantoricesti, ne-am facut timp si de sarbatorit sarbatorile de Pasti in stilul nostru. Am mers la o Biserica din statiune in seara de Inviere, la miezul noptii si am avut surpriza sa vedem ca toata statiunea se gandise la acelasi lucru. Nici pomeneala sa ajungi sa iei lumina din lumanarea preotului, dar cel putin ne-am incarcat sufletul cu lumina si caldura. In diminetile ce au urmat, am pastrat traditia spalarii pe fata cu apa in care am pus un ou rosu si cativa banuti. Nu stiu cat de cunoscuta va este aceasta practica, dar eu una am crescut cu ea, asa ca nu puteam renunta acum, chiar si in conditii vitrege🙂

DSCN1129Am imprumutat cana lui Pingu, cu Steaua, pe care si-a cumparat-o cu o zi inainte (nici in Bulgaria nu uita de fotbal!). Am pus un ou rosu, de la mama de acasa (caci nu ne putea lasa sa plecam fara macar ceva simbolic de Paste…daca la hotel n-au vopsit oua?) si cativa leva, asa ca voi fi rumena tot anul si, teoretic, voi avea si banuti cat pentru a-mi face toate poftele de albina😀 Ca or fi leva, ca or fi lei, te mai uiti?😆 Sa tot fie, cum o fi, caci mai vreau vacante ca aceasta!

DSCN1398

20 thoughts on “Amintiri cu miros de trandafiri

  1. Ma bucur penru tine, pentru voi.
    Ma bucur petru micile suveniruri oferite.
    Si eu am crescut cu traditia spalatului pe fata in èrima dimineaata de Paste cu ou si monezi.
    PS: De ce nu mi-ai aratat ce ti-ai luat???De ce, de ce, de ce?

  2. Spalat pe fatza ?… Pai nu era apa uda si rece ?
    Tin minte ca odata m-am spalat si eu… si am facut pneumonie la urechea dreapta de atunci gata, am terminat cu apa, ma spal pe dinauntru cu bere si atat !… Bine ca mai ai si alte avantaje, mi-a zis o tanti care nu se spala niciodata ca pe ea nu o inghesuie nimeni in autobuz si cand merge cu trenul cum intra ea in compartiment cum pleaca toata lumea… deci ai numai avantaje !

    Frumoasa tare vacanta ta, si frumoasa si Bulgaria !…
    Mi-am amintit cu aceasta ocazie ca am 3 colectii identice de scoici si musai sa fac cadou la cineva doua :)))) in felul asta putem pune de o asociatie a colectionarilor de scoici ca o sa fim deja 3 membrii !😀

    • Eu mereu adun scoici si mereu le ratacesc. O sa le pozez totusi o data pe cele pe care le am, daca e rost de asociatie, sa ma si mandresc cu exponatele, nu? :)))

      Ps: Uite daca stiam pontul asta cu inghesuitul in autobuz pe cand faceam naveta, alta viata ar fi fost! :))))

      • Neaparat trebuie sa te mandresti cu ele, de fapt cred ca scoicile sant printre putinele piese, adevarate opere de arta, facute de natura care se pot colectiona !🙂

  3. ce dor imi e de vacanta…
    desi sunt crescut pe mal de danubiu… nu am trecut niciodata dincolo la vecini…
    ei veneau insa la noi, cu esentele de trandafir… care erau la mare cautare pe vremea aia..

    • Va veni vacanta si la tine… curand sper!🙂 Cu totii trebuie sa avem parte de putina liniste, putina relaxare. Fie pe plaiurile noastre, fie pe ale altora!

  4. O mini-vacanta pe cinste, se pare ca v-ati distrat in Bulgaria.🙂 Am si eu de la ei sapunuri cu esente frumos mirositoare, hand made(cred) si multe pliculete cu ceaiuri de toate felurile.
    Interesant acel copac, imi place.🙂 Seamana cu un crocodil. :))

  5. Frumos scris, frumoase poze! Am nimerit aici din intamplare, hop-tzop de pe alt blog, dar sigur am sa revin….caci imi place mult cum scrii. Imaginile sunt graitoare. De altel ultima mie-mi pare a fi un cap de girafa… :))

  6. Intrebare ca-ntre fete si off topic,of course: ce lac de unghii aveati in poza cu liliacul?😀 daca se poate spune,bineinteles.

    • Desigur, fara probleme😀
      Am facut o combinatie. Primul strat e Briela nr. 202 (albastru inchis sidefat – e super nuanta si singurica, fara adaosuri) + al doilea strat Gabrini Glitter G 05 (un lac cu sclipici albastru deschis). Ojele sunt foarte ieftine, in jur de 3 lei fiecare, dar al naibii de rezistente! De asta le-am si ales, ca sa fiu sigura ca nu stau in vacanta cu oja sarita pe la colturi😆

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

