Achizitii numismatice [3]

Happy, happy Loryloo!

Saptamana trecuta am pus mana pe o moneda ce tocmai a devenit unul dintre cei mai pretiosi banuti pe care ii am in colectie. Valoros n-o fi el cine stie, pentru ca e foarte actual, daaaar tara lui de origine ma face sa il strang tare, tare in pumn si sa-l duc la inimioara, sa ii spun cat mi-e de drag!

Da, am moneda din Egipt, de la un prieten! Hehe, bun prieten! 😀

Cine ma cunoaste (sau cine a citit cu atentie descrierea mea de la pagina „Despre Loryloo”) stie ca ma topesc dupa tara asta!

Moneda primita este in valoare de 5 piastres si dateaza din 2005, asta din cate am putut eu deduce.

50 piastres egiptPe avers este ilustrat capul Cleopatrei si este scris, in araba, anul in care a aparut moneda. Atat anul gregorian, cat si cel islamic (musulman sau hijri).

Pe revers scrie in araba „Republica Araba Egipt” si valoarea monedei, in limba araba si engleza.

Are un diametru de 25 mm, grosime de 1,58 mm si masa de 6,5 grame. In compozitia sa se regasesc: cupru (75%), zinc (20 %) si nichel (5%).

Moneda de 5 piastres din 2007 are aceeasi masa, dar este putin mai mica in diametru si putin mai groasa. Si compozitia difera, aceasta avand otel in cea mai mare parte, alaturi de cupru si nichel.

Pe langa aceasta moneda, am primit, de la acelasi prieten, si o bancnota. Putin rafuita, dar mai frumoasa decat una noua! Pentru ca este evident ca a trecut prin multe pana sa ajunga in colectia mea, nu este nici proaspat fabricata si nici piesa de muzeu. Este o bancnota de 100 lei, din Romania. Dateaza din 1966 si ni-l infatiseaza pe Nicolae Balcescu.

una suta lei

4 gânduri despre „Achizitii numismatice [3]

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

