Grantorto – Moara de apa

In zgomotul discret al oraselului linistit, intr-o plimbare, am auzit deodata niste scrasnituri. Dupa o usoara curba, ma uit cu bagare de seama si dau peste niste roti mari de lemn macinate de timp! Mi s-au luminat ochii, aici trebuie sa poposesc!

P1060326Mi-am lasat sora sa isi continue drumul spre casa, iar eu m-am bucurat de zgomotul rotilor de lemn si spectacolul apei curgand de pe acestea.

Moara de apa este un edificiu prezent in comuna Grantorto (provincia Padova) inca din 1456, dupa cum atesta unele documente istorice.

Aceasta apartine clasei de mori de tip roman, in sensul ca echipamentul este capabil de a multiplica de patru, sase sau opt ori numarul de rotatii efectuate de catre roata. Documentele existente raporteaza intotdeauna numarul de trei roti. Partile din fier ale rotilor au un diametru de 5 metri si dateaza din anii 900, iar partile din lemn au fost recent restaurate. Astazi se pot vedea inca in functiune doua dintre cele trei roti.

DSCN4071P1060324P106032716 07 2013 (39)

11 thoughts on “Grantorto – Moara de apa

  1. Ce poze frumoase! Siiiii , mai are rost sa iti zic ca esti foarte bine informata ?!:x Am aflat lucruri interesante , te-ai gandit sa fii ghid?:D Cred ca te-ar prinde;;)

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

