Reguli legate de somn

Intrucat ieri am scris cel mai LUNG post posibil, am lasat deoparte partea cu somnul pentru un alt post. Scriu cateva lucruri despre asta astazi.

Nu incerca sa inveti noaptea si sa dormi ziua. Energizantele tari, desi ofera aparent un suport pentru activitatea intelectuala, nu fac altceva decat sa mascheze efectele oboselii eliminand barierele naturale de protectie si ducand astfel la epuizare si la dezechilibre nervoase. In plus, noptile albe reduc rezistenta organismului, dand o sensibilitate crescuta fata de boli.( Asta mie inca nu imi iese, cu invatarea doar ziua,dar poate la altii…).

Respecta orele de somn, e bine sa te culci si sa te trezesti la aceeasi ora; astfel, atat adormirea, cat si trezirea devin automatisme si nu trebuie sa te mai fortezi.

Somnul cel mai odihnitor este intre orele 22-24, deci ai grija sa te culci devreme.

Masa de seara trebuie sa fie cat mai usoara.

Inainte cu cel putin jumatate de ora inainte de culcare, nu mai invata.

Inainte de somn, aeriseste putin dormitorul. In camerele neaerisite este o concentratie mare de bioxid de carbon si tocmai de aceea te trezesti dimineata obosit, cu dureri de cap.

Cand vrei sa adormi, nu trebuie sa te mai preocupe vreo problema, caci ziua de maine te va astepta la locul ei, sa le rezolvi pe toate. Pentru a adormi cat mai repede, trebuie sa incetinesti dialogul interior. Creeaza tonuri somnoroase insotite de cascat. Constientizeaza apoi respiratia, urmareste-o cu atentie, fii atent la pauza dintre inspiratie si expiratie, urmareste apoi expiratia si pauza care urmeaza. Incearca sa prelungesti putin retinerea cu plamanii goi, caci s-a constatat ca acesta este intervalul in care omul adoarme, deoarece acestei pozitii ii corespunde relaxarea cutiei toracice. Golirea profunda a plamanilor, urmata de suspendarea respiratiei cu plamanii goi, este un adevarat somnifer. Respira in acest mod de cateva ori, prelungind putin durata retinerii la sfarsitul expiratiei (this really works!).

Trezirea trebuie sa se faca intr-un mod bland. Trezirea rapida, sarirea din pat este daunatoare. Trezeste-te incet si intinde-te de cateva ori inainte de a te ridica din pat. Daca te trezeste altcineva, roaga-l sa o faca linistit, fara sa te zgaltaie.

Ziua trebuie inceputa intr-un mod organizat, placut si relaxat, deoarece gandurile si emotiile care apar la trezire dau tonul zilei, determinand starea in care te vei afla toata ziua.

4 gânduri despre „Reguli legate de somn

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s