Amintiri din copilarie [3]

Am mancat zilele trecute gorgoaze, prima data pe anul asta. Mi-am amintit de cand eram mici si trageam un festin pe cinste cu sare si caise verzi, pe banca din fata portii, fara sa ne fie rusine ca iesim cu sare afara, unii chiar cu pungulita, fara frica ca nu sunt spalate sau ca luam unul de la altul.

Dupa „masa copioasa”, ne pacaleam ca daca ne stropim cu zeama din sambure, o sa ne iasa pistrui si alergam cat era strada de lunga, sa scapam de suferinta ce urma sa se abata asupra noastra 😆

32 de gânduri despre „Amintiri din copilarie [3]

  1. Pe toata lumea aud cu din astea in fiecare an si numai mie nu-mi plac. :))

    Aveam si in generala si in liceu colegi care stateau la casa si le aduceau la restul cu sacosa. =)) Cat puteau sa manance unii…

    • Mie imi plac doar caisele, nu corcodusele crude sau alte prostii de astea 🙂
      Nu mai mancasem de cativa ani buni asa necoapte. La scoala nu au adus niciodata, nici in generala, d-apoi in liceu!
      Se intampla sa mai aduca cate unul cirese eventual… dar mai rar. Na, astea erau mai bune, preferau sa le manance singuri :))

      • As fi vrut sa pot spune la fel despre colegii mei de liceu… N-am fost chiar asa uniti, de asta si aman leapsa despre liceu de la Choco :)) La tine am vazut ca au stat lucrurile diferit, ai multe amintiri frumoase.

      • Cand eram mic mai mancam si eu, dar pe masura ce am mai crescut am asteptat sa se coaca. 🙂
        Obisnuiam sa ma implic in batai cu corcoduse crude cu prietenii. Numai tampenii faceam in copilarie.

  2. Nici mie nu’mi plac verziciunile astea :-s dar si eu cand eram mica ma urcam cu fetele prin copaci, ne cocotzam.. si da, evident ca mancam caise, cirese nespalate,; cel mult steargeam un pic fructele de tricou si le bagam imediat in gura … dar parca atunci eram mai sanatoasa decat acum 😕

  3. Ahhh….si eu mananc mereu…eram asa fericita cand am vazut ca au crescut..mie imi plac si corcodusele…intotdeauna cand mananc imi amintesc si eu de tot felul de chestii copilaresti de ale noastre.Uneori ne urcam si pe garaje ca sa ajungem sa luam si stateam acolo pana se insera mancand si furandu-ne unii de la altii.;)))

  4. Mama, si eu ce mai mancam d’astea. Dar cel mai amuzant era cand mancam din agud si ma murdaream pe maini, printre degete, pe gura, pe limba, pe fatza cu zeama de la ele. Si mancam de pe unde apucam, de jos, din copaci…=)) Si ne lua o gramada de timp (mie , lui fratemiu si cativa copii de pe ulita de la bunica) ca sa ne spalaam. Si nu se duceeea :))))
    Si gustul astora necoapte imi aduc aminte de senzatia pe care o aveam cand mancam guma Stress. Parca asa se chema :))

  5. GORGOAZEEEEEE :))) de cand nu am mai auzit sau pronuntat cuvantul asta…
    Imi aduc aminte cand ma suiam prin copaci dupa ele si ma certa vecina de la parter ca e „copomul” ei!
    Mancam cativa pumni de gorgoaze si dupa stateam juma de zi la baie =))

  6. Gorgoaze? Habar n-am ce inseamna. :)) Gasesc in dex?:)) Eu mancam doar corcoduse, dar doar ca sa fiu si eu in rand cu lumea, ca nu prea-mi plac chestiile verzi. ;))

    • Caisele verzi sunt mult mai bune decat corcodusele. Nu stiu, pe cele din urma nu le-am avut niciodata la inima, nici coapte, cu atat mai putin crude.

  7. Azi am aflat si eu un cuvant noooou :D! Eh, nici eu nu ma dau in vant dupa chestiile crude si verzi, dar mananca unii colegi de la mine din clasa copaci intregi :))

    • In mod normal, nici eu, doar caisele imi plac verzi… si mai ales acum cand sunt pe la jumatate asa crescute. Mai tarziu sunt tari, nu mai sunt la fel de gustoase.
      Imi place chiar si compotul din caise verzi, e o bunatate. Desigur, trebuie mai mult zahar decat de obicei, dar se merita 😀

  8. Vad ca mai toti am aflat un nou cuvant cu ocazia asta…
    De zarzare stiam, dar de gorgoaze nu prea. 🙂
    Daca stau sa ma gandesc, eu cam fac exces de sare uneori, insa pe fructe nu as pune sub nicio forma. 😀

    • @ Daniel, Malina, Ursu… si care mai sunteti:
      Ati mancat degeaba gorgoaze daca nu ati mancat cu sare! 😀

      Cat despre denumirile folosite, eu stiu asa:
      Gorgoaze = toate fructele necoapte, verzi… dar noi le spuneam in principal la caise. Pe ici, pe colo insa am auzit folosindu-se si pentru corcoduse, prune etc

      Zarzare = fructe asemanatoare caiselor, dar putin mai mici, cu samburele mai amar. Caisele sunt mai carnoase, iar daca spargi samburele, e dulce, il poti manca.

  9. Daca voi mancati toate fructele acelea fara sa le lasati pomului sa le vada si el mari si coapte, rosii sau galbene, sa se bucure si el de ele, acesta va crede ca defapt n-a avut rod deloc. 😦
    Glumeam fetelor. 😉
    Mancati, daca va plac! 😛

  10. de abia astept sa-mi cumpar din piata si sa fac un compot din ele! Sa stii ca si mie imi aduc aminte de copilarie, avea bunica un zarzar in spatele casei, intre timp s-a uscat, si in fiecare primavara mancam pana mi se facea rau. Am sa incerc si cu sare daca spui tu ca merita.

  11. Pingback: Transmisiune in direct | Inside These Lines

Thanks for leaving a comment! They make my day :)