Micul Print si trandafirul sau

Pentru Nathalie Pechalat si Fabian Bourzat se apropie finalul carierei in competitiile sportive de patinaj artistic.

In sezonul ce va urma, cel in care se vor acorda si medaliile olimpice, cei doi vor interpreta in programul liber povestea micului print si a florii sale. Cea mai frumoasa poveste din lume, spun ei, scrisa de Antoine de Saint Exupery. Motivele alegerii acestei teme sunt multe, dar se pare ca le vor dezvalui treptat, pe parcursul sezonului.

Sunt sigura ca va fi un program exceptional, sensibil, emotionant. Si deja am o strangere de inima cu gandul ca va fi ultima oara…

„- Du-te sa mai vezi o data trandafirii. Vei descoperi ca floarea ta nu are-n lume seaman. Intoarce-te apoi la mine, spre a-ti lua ramas bun, iar eu iti voi darui o taina.

Micul print se duse, sa mai vada o data trandafirii:
– Voi nu semanati intru nimic cu floarea mea, voi inca nu sunteti nimic – le spuse el. Pe voi nimeni nu v-a imblanzit, precum nici voi n-ati imblanzit pe nimeni. Sunteti precum era si vulpea mea. Eu insa mi-am facut din ea un prieten, iar ea acum nu are-n lume seaman.

Si florile se rusinara.
– Voi sunteti frumoase, dar sunteti desarte! le mai spuse el. Nimeni n-ar avea de ce sa moara pentru voi. Floarea mea, fireste, un trecator de rand ar crede ca-i asemenea voua. Ea insa, singura, e mai de pret decat voi toate laolalta, fiindca pe ea am udat-o eu cu stropitoarea. Fiindca pe ea am adapostit-o eu sub clopotul de sticla. Fiindca pe ea am ocrotit-o eu cu paravanul. Fiindca pentru ea am ucis eu omizile (in afara doar de cateva, pentru fluturi). Fiindca pe ea am ascultat-o eu cum plangea, ori cum se lauda, ori cateodata chiar cum tacea. Fiindca e floarea mea.

Si se duse inapoi la vulpe.
– Ramai cu bine! zise el…
– Te du cu bine! zise vulpea. Iata care-i taina mea. E foarte simpla: limpede nu vezi decat cu inima. Ochii nu pot sa patrunda-n miezul lucrurilor.
– Ochii nu pot sa patrunda-n miezul lucrurilor! spuse dupa dansa micul print, ca sa tina minte.
– Numai timpul cheltuit cu floarea ta face ca floarea ta sa fie atat de pretioasa.
– Numai timpul cheltuit cu floarea mea…! facu micul print, ca sa tina minte.
– Oamenii au dat uitarii adevarul acesta – zise vulpea. Tu insa nu trebuie sa-l uiti. Devii raspunzator de-a pururi pentru ceea ce ai imblanzit. Tu esti raspunzator pentru floarea ta.
– Eu sunt raspunzator de floarea mea… spuse dupa dansa micul print, ca sa tina minte.”

8 gânduri despre „Micul Print si trandafirul sau

    • Am extras doar un fragment sugestiv si graitor, e minunata toata cartea. Am citit-o demult, dar cred ca o voi cauta sa o mai citesc o data integral 🙂

  1. Pingback: Micul Print si trandafirul sau | Inside These Lines

Thanks for leaving a comment! They make my day :)