Despre mine, despre carti

Leapsa de la Chocolate Follie, care m-a facut sa ma opresc un pic de la infractiunile mele (cele de invatat, bineinteles) si sa ma gandesc la lucruri mai frumoase, cum ar fi:

1. Cand cititi, pentru a marca locul unde ati ramas cu lectura, folositi semne de carte sau indoiti paginile ?

Din fericire, nu am avut niciodata obiceiul de a indoi paginile, asa ca de cele mai multe ori improvizez semne de carte… Semnele care vin la pachet cu cartea reusesc sa le ratacesc mereu, imi place sa am foicele mele semnate, colorate, pe care sa mai notez cate ceva din carte.

2. Ati primit in ultimul timp o carte drept cadou, si daca da, care a fost aceasta ?

Desi toti cei care ma cunosc stiu ca imi place sa citesc, nu prea am avut parte de carti cadou. Ultima a fost „Inca o zi infecta… sau 365 de motive de a nu te ridica din pat”, de Pierre Enckell. From a special friend.

3. Cititi in baie ?

Nup… not that kind.

4. V-ati gandit vreodata sa scrieti o carte, si daca da, care ar fi fost aceasta ?

Am mai dat intamplator peste leapsa asta si ciudat sau nu, toti au raspuns cu „da”. Da, si eu. De multa vreme. De ce mor asa dupa Becoming Jane ? 😆 (Glumesc, nu doar de asta. E adorabil si e de ajuns). As scrie un roman probabil, despre un el si o ea…

5. Ce credeti despre colectiile de carte de la noi ?

Say wha’ ?

6. Care este cartea preferata ?

Easy. La rascruce de vanturi, de Emily Bronte. Am citit-o pe nerasuflate inainte de liceu… si de inca vreo cateva ori in liceu… si acum, in facultate, o citesc cu aceleasi emotii.

7. Va place sa recititi unele carti si care ar fi acestea ?

Printre putinele exceptii se numara cea de care spuneam mai sus. Si vreau sa recitesc Magicianul lui Fowles. Mi-a placut enorm.

8. Ce parere ati avea de o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciati si ce le-ati spune?

Ar cam trebui sa ma intorc cu mult in timp… lucru de care nu m-as plange… tot mi s-a spus ca nu apartin secolului asta… (nu ca o jignire.) M-as plimba cu Emily Bronte printre lande si as asculta-o in timp ce-mi povesteste despre Catherine, despre Heathcliff, despre ea… Nu stiu ce as intreba. Ar fi de ajuns sa fiu acolo.

9. Va place sa vorbiti despre ceea ce cititi si cu cine ?

Imi place, dar prea putine sunt acele persoane care isi fac timp sau au placerea sa vorbeasca despre carti. Printre ele, Simona, o verisoara.

10. Care sunt motivele care va determina sa alegeti o carte pe care sa o cititi ?

Pe tema asta ma contraziceam vara trecuta cu cineva… Ca mai toata lumea, prima data observ titlul, apoi citesc descrierea de pe ultima coperta… si in timp ce o rasfoiesc, citesc cateva fragmente la intamplare… niciodata sfarsitul. Nu-mi place sa mi se povesteasca sfarsitul, nici cand e vorba de carti, nici cand e vorba de filme.

11. Care credeti ca este o lectura „obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie sa o citeasca ?

Orice de Eminescu. Nu e de inteles sa stii de oricare clasic/ contemporan , roman/ strain, daca tot ce stii despre Eminescu este ca a scris o poezie despre un luceafar.

12. Care este locul preferat pentru lectura ?

In pat/ fotoliu, cu o patura pe/ langa mine, cu o cana de Jacobs Latte, cu betisoare/ lumanari parfumate…. e un intreg ritual…. ca la japonezi, cu ceaiul 😆

13. Cand cititi ascultati muzica sau lecturati in liniste ?

Comptine d’un autre été: l”après-midi  a lui Yann Tiersen, River flows into you a lui Yiruma, Koku a lui Nail Yurtsever, in surdina… merg in general de minune in timp ce citesc. Depinde si de carte.

14. Vi s-a intamplat sa cititi carti in format electronic ?

Am avut grija sa nu se intample decat atunci cand a fost maxima urgenta, pentru facultate. In rest, nu. In jumatate de ora deja as vedea dublu probabil.

15. Cititi numai carti cumparate sau si pe cele care sunt imprumutate ?

Imi plac cartile vechi… sa ma gandesc la acele persoane care au trait, in alta perioada, aceleasi senzatii la aceleasi cuvinte pe care le citesc eu… sa gasesc mici insemnari, dedicatii. (Stie cineva filmul Definitely, maybe? April isi cumpara tot timpul aceeasi carte, in toate exemplarele vechi cu dedicatii pe care le gasea, in cautarea celei daruite de tatal ei. Mi-a placut tare mult ideea). De aceea imi plac mai mult si cele imprumutate. Si in fond, ale mele ma inteleg, ma asteapta in biblioteca 😀

16. O carte este pentru mine… Cum ati descrie o carte ?

Another world… when mine ain’t working right.

Acum, ca am vazut ca asa se procedeaza, dar nu vreau sa se ia nimeni de viata mea, ca n-au chef si nu stiu ce, o s-o bucur numai pe Ius cu leapsa asta :). Si in rest, care mai doreste, care mai pofteste.

Ius, my dear, sa te „auzim”, ca tot ai vacanta si te plictisesti 😆

Merci Chocolate.

12 gânduri despre „Despre mine, despre carti

  1. Eeeeeh :”> nu ai fi nici prima nici ultima care se uita la un film doar pt ca unul dintre actori e scumpic :”> mie de cele mai multe ori mi se intampla sa pierd firul povesti din cauza asta, dar se meritaaa 8-> A trebuit sa vad trilogia „stapanul inelelor” de 2 ori ca sa inteleg clar ce si cum…Ce pot sa spun..? Imi plac elfii :”>

  2. Am vaz filmul definitely,maybe :X f frumos.

    La scoala citim zilele astea in orele de engleza La rascruce de vanturi ;;) e f frumoasa 😡 vreau sa caut si filmul 😀

    • Sunt mai multe variante, dar mie mi-a placut mai mult cea din ’92, cu Ralph Fiennes si Juliette Binoche, pe asta ti-o recomand. Si apoi mai e frumusica cea din 2009 🙂

  3. Pingback: Loryloo WHO? « Inside these lines

Thanks for leaving a comment! They make my day :)