Alfabet cu personaje literare

Am gasit o leapsa foarte interesanta la Andera… care a primit-o de la Zina… iar Zina de la… well, stiti voi cum sta treaba cu lepsele.

Ce este de facut? Pentru fiecare litera a alfabetului trebuie scris numele unui personaj dintr-o carte citita, desemnand totodata titlul si numele autorului cartii.

Sa purcedem la citirea catalogului:

Alexis – „Alexis sau Tratat despre lupta zadarnica”, Marguerite Yourcenar

Buonarotti Michelangelo – „Agonie si extaz, Irving Stone

Catherine – „La rascruce de vanturi”, Emily Bronte

Darcy – „Mandrie si prejudecata”, Jane Austen

Einar – „Trestia revoltata”, Nina Berberova

Florentino Ariza – „Dragoste în vremea holerei”, Gabriel Garcia Marquez

Gabriel Oak – „Departe de lumea dezlantuita”, Thomas Hardy

Herman Mussert – „Urmatoarea poveste”, Cees Nooteboom

Ioanide – „Bietul Ioanide”, George Calinescu

Johannes Vermeer – „Fata cu cercel pe perla”, Tracy Chevalier

K. – „Procesul”, Franz Kafka

Lily Montgomery – „Magicianul”, John Fowles

Marguerite Gautier – „Dama cu camelii”, Alexandre Dumas fiul 

Nora – „Accidentul”, Mihail Sebastian

Otilia – „Enigma Otiliei”, George Calinescu

Papillon – „Papillon”, Henri Charriere

Q – … (nu reusesc sa imi amintesc 😀 )

Rob Fleming – „High fidelity”, Nick Hornby

Sarah – „Iubita locotenentului francez”, John Fowles 

Traps – „Pana de automobil”, Friedrich Dürrenmatt

Ulise – „Legendele Olimpului”, Alexandru Mitru

Varia – „Livada de visini”, Anton Pavlovici Cehov

Watson – „Aventurile lui Sherlock Holmes”, Sir Arthur Conan Doyle

X – … (aceeasi poveste ca la Q) 

Yasmine – „Cea mai frumoasa carte din lume”, Eric Emmanuel Schmitt

Zoe Trahanache – „O scrisoare pierduta”, Ion Luca Caragiale

Leapsa poate fi preluata de orice doreste… dar, intrucat trebuie sa numesc totusi macar pe cineva,… Roxana, Ninu, Vio… will you? 🙂

4 gânduri despre „Alfabet cu personaje literare

  1. 😀 Eu nu imi amintesc decat vag numele personajelor, din cartile citite, dar promit sa incerc sa o fac imediat dupa ce termin seria de 3 articole despre blogurile de succes si proprietarele lor inexistente 😀

    • O poti face oricand doresti, chiar si cu unele lipsuri… dupa cum vezi, nici eu n-am completat la vreo 2 litere pentru ca pur si simplu nu mi-am amintit nici un personaj… Am prostul narav de a trece repede peste numele personajelor de cate ori citesc, insetata de actiune fiind 😀

      Astept cu nerabdare si povestile uimitoare ale Icai, Nicai si Lolicai 😆

  2. Ma bucur ca ai preluat lepsuta! 😀 Spre rusinea mea, inca n-am citit nimic de Marquez desi vreau din toata inima! Acum mi-am reamintit pentru a suta oara ca trebuie sa bag pe lista de citit o carte de el… 😀
    Zi colorata sa ai!! 😀

Thanks for leaving a comment! They make my day :)