Eleganta pe gheata

A fost o vreme cand patinajul artistic era mai putin elegant. O vreme cand patinatoarele se prezentau pe gheata imbracate in haine obisnuite, similare celor de strada. Cea care a schimbat pentru totdeauna acest obicei a fost Sonja Henie, din Norvegia, considerata pentru multa vreme „regina ghetii”. Sonja a adus, in perioada anilor ’20-’30, ideea de rochite scurte si frumoase, ca acelea pe care le admiram intotdeauna in marile competitii de patinaj artistic si in showurile demonstrative.

Pana in anii ’80, cea mai mare parte a rochitelor patinatoarelor erau handmade. Spre exemplu, Dorothy Hamill a patinat la Jocurile Olimpice din 1976 intr-o rochie cusuta de mama sa, cu doar 75 $. In prezent, costumele costa mii de dolari, fiind create adesea chiar de designeri celebri precum Vera Wang.

Va voi arata cateva dintre cele mai frumoase rochii prezentate de patinatoare in competitii, in primul rand pentru ca multa lume ajunge pe blogul meu cautand „rochii de patinatoare”, dandu-mi idei sa caut cele mai interesante costume, si, in al doilea rand, pentru ca merita toata aprecierea, de la an la an acestea devenind tot mai elaborate si minunate! 🙂

Kiira Korpi – The girl with the flaxen hair (Claude Debussy), Grand Prix 2012 :

Kiira Korpi in another stunning dress, skating to The Girl with the Flaxen Hair at the 2012 Cup of China and 2012 Cup of Russia

Meryl Davis  – La traviata & La boheme, Campionatul Mondial 2010:

US Meryl Davis and Charlie White  perforNathalie Pechalat – Doctor Zhivago, Campionatul Mondial 2011:

DqyvwYu-na Kim – James Bond Medley, Jocurile Olimpice 2010:

Kim-Yu-Na-short-program-Winter-Olimpics-2010-yuna-kim-10865413-414-604

Ashley Wagner – Somewhere in time (John Barry), Campionatul national SUA 2009:

ashley wagner camp national 2009

Kiira Korpi – Somewhere over the rainbow, 2012:

kiira-korpi-2012Mao Asada:

999x10Alena Leonova – Poeta en la mar, Cupa Rusiei 2012:

alena leonova cupa rusiei 2012 poetaYu-na Kim – Concerto in F (George Gershwin), Jocurile Olimpice 2010:

46918-10Kiira Korpi – Evita (Andrew Lloyd Webber), 2010:

Kiira Korpi free skateCarolina Kostner – Swan Lake, Finala Grand Prix 2008:

Carolina Kostner’s free skate to Tchaikovsky’s Swan Lake and Dvorak’s Dumky Trio at the 2008 Grand Prix Final.Siobhan Heekin Canedy – Marguerite Waltz & Irish Party in the third class, 2012:

Siobhan Heekin-Canedy and Dmitri Dun skating their Yankee Polka short dance at the 2012 US International Figure Skating ClassicYu-na Kim – Festa on ice, 2010:

pageAliona Savchenko – Out of Africa & You’ll never walk alone, Campionatul European 2010:

IMG_8860-1-718104Tessa Virtue – Campionatul Mondial 2010:

Tessa Virtue and Scott Moir’s beautiful Golden Waltz costumes at the 2010 World Championships

11 gânduri despre „Eleganta pe gheata

  1. Mereu m-am intrebat daca doar femeile frumoase ajung patinatoare sau doar patinatoarele ajung femei atat de frumoase ?… Cred ca voi continua sa ma intreb in continuare ! 😀

    • Nu stiu sa iti raspund la intrebare, dar sunt sigura ca toate patinatoarele sunt frumoase… prin ceea ce fac pe gheata si ne transmit… iar unele si cu un mare plus la partea fizica 🙂

  2. E bine de stiut ca nu sunt singura cu preocuparea asta…anul trecut mi-a placut atat de mult o rochita la Campionatele Europene de la Sheffield incat am printat o gramada de poze si am apelat la o croitoreasa pentru a-mi face acel model. A iesit mai bine decat ma asteptam si imi este tare draga…Mi-a fost admirata la nunta unei prietene,insa n-am dezvaluit nimanui sursa 🙂 Uneori ma intreb de unde au atata inspiratie cei care le fac,aproape toate te lasa fara cuvinte…

    • Ma bucur ca ti-au placut rochiile! Am incercat sa aleg unele dintre cele mai frumoase, dar adevarul este ca toate au ceva aparte si este greu sa alegi doar cateva! 🙂 Domnisoarele si doamnele ghetii reusesc intotdeauna sa ne surprinda in mod placut.

  3. Devine din ce in ce mai spectaculos ”echipamentul ” de patinaj , de la rochita la patine si machiaj si par etc. Din cate am inteles in curand se vor schi:D Oricum totul e un spectecol minunat. Am adorat rochita Carolinei din 2008 dar nu pot sa aleg doar o preferata:D

    • Asa este! De vreo 2-3 ani, admir cu mare drag accesoriile de par ale fetelor… Pacat ca sunt foarte putine fotografii in general care sa retina si acest aspect. Iar anul asta am indragit si patinele sclipitoare ale Valentinei Marchei.
      Patinajul devine, intr-adevar, de la an la an, o arta tot mai complexa.

      Nici eu n-as putea sa imi aleg o costumatie preferata… dar incerc sa tin minte, pe cat posibil, pe cele cu adevarat deosebite, pastrand zeci de imagini in calculator 😆

  4. Sunt absolut superbe! Care mai de care mai frumoase, mao colorate, mai sclipitoare… Fiecare are farmecul ei. 🙂 O colectie intr-adevar superba.
    Zi colorata sa ai!

    • Asa este! Fiecare competitie de patinaj este un prilej de incantare vazand asemenea aparitii! Niciodata nu dezamagesc sportivele de pe gheata cand vine vorba de costumatie.

Thanks for leaving a comment! They make my day :)