Top 10 filme preferate de epoca

(My favorite kind of movies 🙂 )

1. Becoming Jane (2007)

Nota imdb: 7,1. Distributie: Anne Hathaway, James McAvoy.

https://i1.wp.com/s3.amazonaws.com/auteurs_production/images/film/becoming-jane/w448/becoming-jane.jpgFilmul meu preferat din toate timpurile, din orice categorie. L-am vazut de peste 30 de ori. Am pierdut intre timp socoteala. Este filmul care ma incanta in orice stare m-as afla. Suparata, dezamagita, plictisita, nervoasa, vesela… isi face intotdeauna loc in sufletul meu.

Datorita acestui film, am inceput sa urmaresc toate filmele lui Anne si ale lui James. Nu se putea gasi o pereche mai potrivita pentru acest film. Nu se putea gasi distributie mai buna, replici mai istete, costume mai frumoase. Este perfect exact asa cum este… fie si cu o nota 7,1 pe Imdb (ca veni vorba, pentru filmul asta, as fi in stare sa imi fac N conturi false pe imdb, sa ii maresc nota, caci dupa parerea mea, nota actuala nu ii face deloc cinste si dreptate filmului).

2. Bright Star (2009) – First Love Burns Brightest.

Nota imdb: 7,0. Distributie: Abbie Cornish, Ben Whishaw.

https://loryloo.files.wordpress.com/2012/12/bright-star-movies-9133154-1600-1000.jpg?w=300

Un film despre care eu am mai scris la un moment dat, o  capodopera ce ne aduce in atentie povestea de dragoste dintre poetul englez John Keats si Fanny Brawne.

Ocazie cu care m-am indragostit iremediabil de citatul: “I almost wish we were butterflies… and liv’d but three summer days – three such days with you I could fill with more delight than fifty common years could ever contain.” Il gasiti pe blogul meu, pe facebookul meu, pe agendele mele… in general cam peste tot 😀

3. Young Victoria (2009) – Her country. Her heart. Her majesty.

Nota imdb: 7,3. Distributie: Emily Blunt, Rupert Friend.

Uh, ce il iubesc pe acesta! Mi-a inseninat multe seri, caci si in cazul sau am pierdut numarul  vizionarilor. Ilustreaza primii ani de domnie ai Reginei Victoria si povestea ei de iubire alaturi de Printul Albert.

4. Pride & Prejudice (2005) – Sometimes the last person on earth you want to be with is the one person you can’t be without.  

Nota imdb: 7,8. Distributie: Keira Knigthley, Matthew Macfadyen.

Bazat pe romanul „Mandrie si prejudecata” a lui Jane Austen, este doar una dintre multele variante ecranizate. Cea mai reusita. Si cel mai dragut Mr. Darcy.

5. Atonement (2007) – Joined by love. Separated by fear. Redeemed by hope.

Nota imdb: 7,8. Distributie: Keira Knightley, James McAvoy.

Extrem de apreciat la vremea lui, dar nu de asta a ajuns in vizorul meu… ci datorita lui James McAvoy, de care ma indragostisem datorita primului film din top 😀

Bazat pe nuvela lui Ian McEwan, arata cum greseala unui copil poate schimba iremediabil vietile tuturor celor din jurul sau. Un premiu Oscar castigat pentru „Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score” + alte sase nominalizari.

6.  Casanova (2005) –  He won every woman’s heart. She won his.

Nota imdb: 6,5. Distributie: Heath Ledger, Sienna Miller, Jeremy Irons.

Frumoasa Venetie nu putea sa nu isi gaseasca loc in topul meu. La fel si Heath Ledger 🙂

7.  Tuck Everlasting (2002) – If you could choose to live forever, would you? 

Nota imdb: 6,7. Distributie: Alexis Bledel, Jonathan Jackson.

https://i2.wp.com/static.cinemagia.ro/img/db/movie/00/28/03/tuck-everlasting-425977l.jpgO adolescenta intalneste iubirea vietii sale. Destul de simplu pana aici. Lucrurile se complica in momentul in care descopera ca persoana caruia ii jura iubire vesnica va trai exact atat: vesnic.

Personaje principale adorabile, poveste frumoasa. Vazut pe vremea cand ma topeam dupa Fetele Gilmore 🙂 (Alexis Bledel = Rory Gilmore, pentru cine nu stie sau nu isi aminteste).

8. Wuthering heights (1992) – A passion. An obsession. A love that destroyed everyone it touched.

Nota imdb: 6,9. Distributie: Juliette Binoche, Ralph Fiennes.

La rascruce de vanturi, a lui Emily Bronte, este cartea mea preferata. O ador cu toata fiinta mea, asa ca desigur ca atunci cand se anunta cate o ecranizare a cartii, am pretentii uriase… Pana in prezent nu m-a convins nici una foarte mult si s-au facut vreo cateva! Cea mai convingatoare varianta este totusi cea din 1992, cred eu.

9. The Duchess (2008) – The scandal that shocked a nation. The courage that defined a woman.

Nota imdb: 6,9. Distributie: Keira Knightley, Ralph Fiennes.

Mi-e tare draga Keira in asemenea roluri. Din partea mea, ar fi perfect daca ar juca doar in filme de epoca. In „The Duchess” interpreteaza rolul Georgianei Spencer, ducesa de Devonshire.

10. Shakespeare in love (1998) – Love is the only inspiration.

Nota imdb: 7,2. Distributie: Gwyneth Paltrow, Joseph Fiennes.

Succes fantastic pe atunci, rasplatit cu 7 oscaruri, merita atentie chiar si dupa atatia ani.

33 de gânduri despre „Top 10 filme preferate de epoca

      • Sigur ca nici mie nu imi place ca unele filme au asa nota mica, dar asta arata ca nu toata lumea rezoneaza cu unele filme si filmele de succes sant asa doar din intimplare , sant pentru ca multa lume s-a identificat in ele, de exemplu daca s-ar face un film in care oamenii se bat pentru niste tigai inutile si pentru apa sfintita in romania ar avea mare succes ca multa lume „rezoneaza” cu aceste idei bolnave !
        Eu nu ma uit la filme cu printi si printese, nu imi plac filmele in care eroina se gandeste 30 de ani daca sa faca sex ori nu cu barbatul de care e indragostita, prefer mai degraba filmele unde personajul rau e clar definit si cel bun la fel, dupa mine si mintea mea bolnava cele mai bune 3 filme din toate timpurile sant

        Dogville (2003) – Melancholia (2011) – Somewhere in Time (1980)

        • Era desigur mai mult o gluma partea cu notele 😀
          Unii tin cont si de asta, atunci cand se decid sa urmareasca un film. Altii nu. Pe mine nu ma intereseaza in mod deosebit nici parerile criticilor de filme, daramite simplele pareri ale tuturor amatorilor. Eu una daca vreau sa analizez un film inainte de a-l vedea, citesc pe scurt tema filmului, tagline-ul, eventual ma uit in mare pe lista actorilor si atat. Daca imi place ce citesc acolo, il iau si punct. Putin imi pasa ca au zis inainte alti 5000 de utilizatori imdb ca filmul e de nota 5.

  1. 7 din filmele de pe lista ta sunt si la mine in top 20 😀 Am o mare slabiciune pentru filmele de epoca. Mai sunt cateva extraordinare, pe care nu stiu daca le-ai vazut:
    Dangerous Beauty, Elizabeth (1998), Tristan and Isolde, First Knight, King of Arthur, Sense and Sensibility, The Age of Innocence, The Painted Veil, The Remains of the Day, The last of the Mohicans, Onegin, The Piano, The End of the Affair …si mai sunt, dar ma opresc totusi aici 🙂

    • Dintre cele mentionate de tine nu le-am vazut pe ultimele trei. Le trec pe lista mea, cat de curand le vizionez! Multumesc pentru recomandari.
      The painted veil este minunat, ba chiar mi-e ciuda acum ca am uitat sa il pun in top 😀 Sunt multe frumoase, mai ales cand ai si o slabiciune pentru acest gen, este cu atat mai greu sa faci o diferentiere… Asa ca nu ne ramane decat sa ne bucuram de toate 🙂

  2. „Becoming Jane” tocmai a intrat pe primul loc pe lista mea de filme de vazut. 🙂 Din pacate, am observat ca-s mai multe cu Keira Knightley, iar eu nu prea o am la inima. Totusi, varianta aia de Pride and Prejudice poate pana la urma am sa ma incumet s-o vad. Doar pentru Mr Darcy. 😀
    Nu mai stiu exact pe care variante de Wuthering Heights le-am vazut… Merita revazute oricum.
    Cred ca tocmai mi-am revizuit lista pentru seara asta. 😀

    • Pura intamplare numirea Keirei de mai multe ori in postul asta 😀 Nu se numara printre actritele mele preferate. Ba chiar este una dintre putinele actrite care reuseste sa imi placa mult intr-un film, pentru ca mai apoi sa ma enerveze teribil in altul. Spre exemplu, nu mi-a fost pe plac in Never let me go.

      Sper sa iti placa Becoming Jane! 🙂

      • Uite ca m-am tot tinut sa ma intorc aici sa-ti spun ca am vazut „Becoming Jane”. 😀 De regula imi place foarte tare Anne Hathaway si nici de data asta n-a dat gres. Intr-adevar, nu ma asteptam sa-mi placa atat de tare de James McAvoy, dar m-am absolut indragostit de el! Chiar daca-s eu adepta infocata a filmelor cu happy end, sfarsitul astuia a fost asa o interesanta combinatie dulce-amaruie ca n-am cum sa spun ca nu mi-a placut. Deci da, filmul clar merita toata admiratia. 🙂 Mercic pentru recomandare! 🙂

        • Ma bucur, in primul rand, ca ti-a fost pe plac recomandarea mea si, in al doilea rand, ca a mai observat cineva adorabilitatea lui JAAAMES! 😀

          Cu mare drag!

  3. Eu am privit mindrie si prejudecata, e un film foarte interesant , mi-a placut tare mult, si consider ca toate filmele sunt/vor fi la fel.

  4. Pingback: Statistici wordpressiene | Inside These Lines

  5. Nu inteleg cum Mandrie si prejudecata din 2005 e mai bun ca cel cu Colín Firth .. Hell no!! Seaca aici keira knightly, iar Darcy e…ok si atat. Versiunea din 95 e cea mal fidela cartii iar Colín Firth magistral!!
    Por doar presupune ca esti tanara si de aici adoratia pt keira..

    • Mandrie si prejudecata din ’95, cu Firth, este o mini-serie, de aceea nu l-am trecut in acest top, lasand toate serialele de epoca deoparte.
      In plus, este un top subiectiv, strict preferinte personale, nicidecum cine stie ce etalon 🙂
      Ps: Keira chiar nu se numara printre actritele mele preferate, mi-a displacut total in Anna Karenina spre exemplu, despre care am scris intr-un alt articol. Parerea mea e ca se afla adesea la extreme, are ori roluri foarte bune si interpretari superbe (ca si in The imitation game), ori roluri dezamagitoare sau banale. Dar, inca o data, este doar parerea mea.

          • Eu tocmai ce am vazut versiunea din 1940 de la M&P si mi s-a deschis apetitul pt filme de epoca.(si asts e mai buna decat cea din 2005 :p ) . Si tot cautand am ajuns aici :))
            Maine mi-am propus sa vad Becoming Jane.. Suna interesant 🙂

            • Esti o fana infocata sa inteleg :)) Uite pe cea din ’40 chiar n-am vazut-o 😀 O voi cauta si eu. Sper sa iti placa Becoming Jane, mie mi-a ajuns la suflet imediat.

              • Buna,
                Foaarte frumos Becoming Jane. Pacat ca viata ei nu a avut happy ending precum romanele ei..
                Imi plac filmele de epoca.. Imi place sa vad obiceiurile, hainele si gandirea acelor timpuri. Imi place jane austin , charles dickens .. Ambii ilustreaza Anglia acelor timpuri ( more or less) dar fiecare o zugraveste in mod diferit..Am sa caut Bright star acum. Multumesc de recomandari in caz ca nu am facut-o pana acum. 🙂

  6. Hi it’s me, I am also visiting this website regularly, this website
    is genuinely pleasant and the people are in fact sharing
    pleasant thoughts.

Thanks for leaving a comment! They make my day :)

